M
Jag tycker att MFT 3 är ett bra bord på många sätt.
Det är 10cm högre än MFT 1080 så du har en mera behagligar arbetshöjd nu.
Dels det är smart tänkande med att fästa ett CMS bord till den men naktelen är att man måste köpa ett nytt CMS bord om man vill ha det så bra som möjligt.
Men det fungerar även att sätta vart det gamla med hjälp av festools skarvstycken som har i skenan.

Men ja måste säga att ja föredrar MFT 1080 kanterna mera än det nya MFT 3 framför allt att man kunde föra in spänntvingen på ett smart sätt från ovansidan men de funkar nästan lika bra idag ändå.

Fast MFT 3 vinner på grund av att den är högre.

är man ute efter ett arbetsbord skall man ha MFT 3 inte MFT-Kapex för du har inga vinklar eller andra tillbehör till kapex bordet.
 
Den ser ju helläcker ut ju!!! Problemet är väl ändå att man måste köpa sig ett MFT bord för dyra pengar eller vet ngn om man kan köpa lösa MFT Aluskenor som Mr Handyman nämnde ovan?
 
Om skenorna borde det väl gå att få reda på på festool.se, jag hittade inget då, men det ska väl gå.

Tänkte själv såga upp spår i fyrkantsprofiler och skruva fast på sidorna på mitt blivande verkstadsbord för att fästa vanliga tvingar på samma sätt som på MFT (tror det är just det Festoolbordet). Går ju att fräsa ner i bordet också om man är hugad.
 
  • zoom__hb_mfttp_488555_z_01a.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Nu börjar det likna något, imorgon åker jag och "känner" på grejorna.
Ska passa på och känna på en ctl 22 och en OF 1010 också.
 
Måste få slänga in en fråga, för en tid sedan var det någon som länkade till en sida där dom hade ett multibord. Det gick att vinkla, bygga om med ett par enkla handgrepp etc
Har sökt och åter sökt, kan bara inte finna denna tråd.
Snälla någon som kommer ihåg denna tråd???
Många tack på förhand!!!!
 
Det låter som du tänker på walkos arbetsbänk? Den ser rätt avändbar ut, men i likhet med MFT så är det rätt dyr...
 
1305kr + moms för 2st 2000mm skenor, inte så farligt iofs.
 
ottot skrev:
Det låter som du tänker på walkos arbetsbänk? Den ser rätt avändbar ut, men i likhet med MFT så är det rätt dyr...
Helt rätt, helt underbart med detta forum.
Många tack för hjälpen!!!
 
M
Skenan heter 488555 och kostar 1305kr + moms men då är den 2meter lång.
Den ligger packad i 2 pack.
så vill man ha 2*2meter så blir de 2610kr +moms sen måste man ha ben och vinkelanhåll så frågan är om det är värt allt jobb sen tillkommer ju även pengar för ben ocgh vinkel. Sen en spånskiva inte för det är mycket pengar men du kommer nog inte så långt under 4465kr +moms eftersom du har halva summan bara efter skenan.

festool vinkelanslag kostar 830kr + moms och heter 488563

2610+830= 3440kr och då har du kommit lite över halvvägs.
sen tillkommer jobbet med det, sen ben och bordsskiva.
 
Prisjämförelsen haltar lite, 2x2 meter motsvarar väl 4st MFT till ytan, för priset av 4 MFT kan man köpa rätt mycket spånskiva ;)
 
MaskinKalle
Jag tolkade Festools prislista som att skenan säljs i 2 pack och priset är 1305:- per paket. Dvs 2 x 2m för 1305:-

Har jag fel? Det är ju en viss skillnad på 1300 och 2600.
 
Oj oj
Tack för alla synpunkter.
Nu är man med i festools racet.
Det blev lite inköp idag
1st Mft/3
1 st Ctl 22
1 st OF 1010
1 st Ps 300
+ diverse småsaker.
Julen kom tidigt i år.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.