Glömde det jag egentligen skulle säga, att något glapp kunde jag inte se när jag tittade på den!
 
Jag köpte en Kapex häromdagen. Har bara testat den en stund, men jag är väldigt nöjd. Visst är den lite klumpig, men inte alls lika tung som den ser ut att vara. Men har man fått den på plats så är det ju bara att köra oavsett vad som ska kapas.
 
Drog mig precis till minnes att någon sa att höjden på "sågbordet" på Kapex = höjden på en Systainer 1, sånt är ju rätt roligt. Linus! Återkom gärna när du har kört den lite mer.
 
Ja, återkom gärna med lite mer info Linus! Jag har sett att man på utlänska sajter noterat en del barnsjukdomar, såg någon som lämnat tillbaka 12 st med samma fel (han var återförsäljare tror jag). Antagligen har man väl rättat till felen...
 
Ja, det stämmer att det är samma höjd som en sys 1. Det är ju skönt. Med mina dewalt (707 & 712) fick man ju bygga upp saker i samma höjd hela tiden. Men till den här maskinen ska jag nog köpa ett bord till ifall man ska kapa mycket. Är ju värt att spara knäna så gott det går. Jag återkommer när jag kört den mer. Ska köra en massa smyglister och kvartstav imorgon. Ska faktiskt bli kul. Det är inte ofta man tänker så när man kånkar runt på stora maskiner och dammsugare osv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.