findus42 findus42 skrev:
Eller så lägger man en tusing på en riktigt bra hammare. Laddningstid trekvart ungefär mitt på dagen med öl och chili. Håller en livstid. Kan upplevas lite trögjobbad i början men blir bättre och bättre med operatörens erfarenhet och ökande muskelmassa. Bonus: överaskande benkrossargrepp som ingen tror en tanig bokhållartyp om. Musklerna som betyder något när man jobbar syns inte ;).

Mvh Findus
Håller med dig till fullo!
Älskar min gamla Cobra, riktiga husbyggare skall ha en sådan i verktygsarsenalen.
De som inte klarar lite vibrationer får hålla sig till leksaksverktyg...som Hilti och liknande barnmaskiner...

;)
 
Jag håller utkik efter en kvalitétshammare på loppisarna personligen. En tusing för en hammare, jag är i fel samhällsskikt för det, oavsett hur bra det må vara.
 
Öh, vad hammare är det som kostar en tusing ?
- något jag missat i livet antar jag.
( apropå kampanjen på Boschs lilla blå med olika "chuckar", så ringde jag en timme för sent...
"Nix, kampanjen är över, vi hade den igång ett par timmar före lunch men nu är det slut". )
 
Bernieberg Bernieberg skrev:
Haha, så lite så. Alltid kul att göra nån fru lite arg :geek:
Svarar: Bättre sent än aldrig, och det var min älskade hustru som betalade så det är ju precis som det ska vara, eller hur :geek:
/B
 
Bono_R bonor skrev:
Svarar: Bättre sent än aldrig, och det var min älskade hustru som betalade så det är ju precis som det ska vara, eller hur :geek:
/B
Kan inte bli bättre. Fick också mitt kit av kärestan!
 
HashtagPL400 HashtagPL400 skrev:
Jag köpte precis en Bosch GSR 12V-15 riktigt kompakt maskin som verkar klara det mesta i form av borrning i trä och skruvdragning.
Behövs mer kräm för stora hålsågar eller slagfunktion åker gamla nätdrivna bettan fram :)
Köpte en sådan till far för att pigga upp han lite när hans bror gick bort, ångrar att jag gav bort den innan jag klämt lite på den, då hade jag aldrig släppt iväg den :confused:
 
  • Gilla
SvarteSunken
  • Laddar…
J jonatha skrev:
Jag skulle vilja slå ett slag för Hitachi, ...
Hitachis verktygsverksamhet har bytt namn till Hikoki efter att den sålts till KKR.
 
Man kan också köpa begagnade proffsprylar som är riktigt bra och håller i många år till.
Köpte en Festool 12V skruvdragare för över tio år sedan och har använt den väldigt mycket. Till och med batterierna är fortfarande bra. Men den kostade ju 1500 begagnad då på en konkursauktion. Kan tänka mig att den hållit mycket bättre än en ny "halvproffsmodell" från den tiden.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.