E EB2 skrev:
Bra jobbat!
Danin Danin skrev:
Det kanske var det som hände i vårt badrum där elementet jag köpt inte gick att använda plötsligt och så fick jag köpa ett nytt genom elektriker . Kostnad 2200kr för ett 250watt element utan jobbet Önskar hantverkare Hade lika hög tilltro till sitt jobb som de tycker de har till sina fakturor. När jag köpte bostadsrätt bytte de de där takkontakterna 3 st , 11 000kr kostade de. Gick efter lite prutning få ner till 5000kr! Arbetet hade tagit 45 minuter !
Tack! Passade även på att beställa ellära i praktiken för det irriterade mig hur lite man vet! Även när de gäller basala installationer man faktiskt får göra.
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Vi fortsätter med ett element till.
Detta element har aldrig varit inkopplat sen vi flyttade in. Det är 220v och då förstår tom jag att 380v inte är hälsosamt. Så jag tänkte istället för en skarv med waga kabelkopplare så installerar jag ett 220v stickkontakt istället ? Borde väl fungera i ett vanligt vägguttag om ja skarvar och sätter dit en kontakt?

Elkomponenter, anslutningsklämmor och en person som utför elektrisk installation eller reparation. CE-märkt enhet, märkt "ZEBRA".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Varför tror du att det är 220 Volt? Det står ju 230 på det...
 
  • Haha
  • Gilla
husägaren TS och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Varför tror du att det är 220 Volt? Det står ju 230 på det...
Menade 230v om vi ska vara noga, 220v kom av vana.
 
Danin Danin skrev:
Vi fortsätter med ett element till.
Detta element har aldrig varit inkopplat sen vi flyttade in. Det är 220v och då förstår tom jag att 380v inte är hälsosamt. Så jag tänkte istället för en skarv med waga kabelkopplare så installerar jag ett 220v stickkontakt istället ? Borde väl fungera i ett vanligt vägguttag om ja skarvar och sätter dit en kontakt?

[bild]
Ja så kan du göra inget problem med det.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.