A Andy78 skrev:
Hur gick det med detta, löste det sig till slut?
Japp
Det var alltså packningen som gett med sig och det läckte vatten till underredet.
 
Och det gick att fixa och maskinen går igen?
 
A Andy78 skrev:
Och det gick att fixa och maskinen går igen?
Ja. Än så länge fungerar den fint. Ny packning för under 100-lappen. Förhoppningsvis håller den nu ett bra tag framöver för nu har tvättmaskinen börjat strula
 
Hur fick du tag på ny packning, kunde du beställa eller tillvekade du en själv?
Alltid intressant att veta.
 
A Andy78 skrev:
Hur fick du tag på ny packning, kunde du beställa eller tillvekade du en själv?
Alltid intressant att veta.
Beställa själv via Electrolux. Eller en auktoriserad reperatör.
 
Nu verkar samma sak ha hänt med min "välgjord"

Jag tog vattenkannan och hällde vatten ovanför den ventilen och det droppar friskt med vatten från plåten. Ungefär som i din video.

Hur gjorde du för att få loss plastbiten som sitter framför? Vad är det som håller fast tanken och packningen mot plåten? För plastbiten verkar inte göra mycket då den går att röra i sidled.
 
Den sitter fast med den svarta plastdetaljen. Min satt som fan så jag drog sönder den. Vattenbehållaren kommer in genom plåten och där gängas den svarta plastdetaljen fast.

Mvh
 
T Tummen_mitt_i_hand skrev:
Den sitter fast med den svarta plastdetaljen. Min satt som fan så jag drog sönder den. Vattenbehållaren kommer in genom plåten och där gängas den svarta plastdetaljen fast.

Mvh
Tack för svar. Min går att röra på lite men det kanske ska vara så?

Jag tänker att jag beställer både den plastbiten och en packning på en gång
 
addepaddepro addepaddepro skrev:
Tack för svar. Min går att röra på lite men det kanske ska vara så?

Jag tänker att jag beställer både den plastbiten och en packning på en gång

Skulle du kunna delge artikelnummer eller delarnas namn? Har exakt samma fel på min ”välgjord”
 
A
T Tzentral skrev:
Skulle du kunna delge artikelnummer eller delarnas namn? Har exakt samma fel på min ”välgjord”
det finns tusen ställen som kan läcka på dessa och inte säkert att det är samma fel på din.
har du tittat efter?
 
electroluxaren skrev:
det finns tusen ställen som kan läcka på dessa och inte säkert att det är samma fel på din.
har du tittat efter?
Ja garantin är passerad med 1månad så jag har öppnat och felkällan är en undermålig packning. Hittade artikelnummer till de två delarna efter lite Google arbete. Skärmdump visar två byggdelar, en packning och en mutter, med artikelnummer och pris, rekommenderad professionell installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
T Tzentral skrev:
Ja garantin är passerad med 1månad så jag har öppnat och felkällan är en undermålig packning. Hittade artikelnummer till de två delarna efter lite Google arbete. [bild]
40019223019
RUND TÄTNING,BEHÅLLARE,REGENER
101 kr x 1
101 kr
8077016015
MUTTER,BEHÅLLARE,REGENERERING
47 kr x 1
47 kr

Var det jag beställde. Diskmaskinen funkar kanon idag. Men passa på att skruva upp den innan du beställer och inspektera vattentanken. Min var full med alger så jag passade på att beställa en ny.
 
Hej! Min Välgjord visar med felkod i30. Jag har tagit bort plåten på maskinen till höger (sett framifrån). När jag kör den läcker det vatten, det droppar längst ner från plåten, bakom den stora plastbehållaren som täcker större delen av högersidan.

Se bild/video.

Jag tänker att det kanske är packningen på min med som gett sig. Nån annan idè annars?

Mvh Jimmy
 
  • Närbild på en packning med vattenläckage på en diskmaskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenläckage med kalkavlagringar bakom plastbehållare i en maskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppen diskmaskin som visar det interna plasthöljet och sladdar, med vattenläckage längst ner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser precis ut som på min, funkar utan läckage efter packningsbyte. Tips är att köpa både packning och mutter. Muttern går lätt sönder vid demontering.
 
  • Gilla
Jimmy__
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.