Jag tippar på att det är en inbyggnadsugn under hällen och att det är dess kontakt man ser på fjärde bilden i första inlägget.
 
  • Gilla
hempularen
  • Laddar…
A
Men vad f_n är det för bänkskiva?
 
Ser ut att vara någon typ av laminatbänkskiva.
 
A
Demmpa Demmpa skrev:
Ser ut att vara någon typ av laminatbänkskiva.
mer som en gammal spånskiva som blivit över
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
mer som en gammal spånskiva som blivit över
Sågad ände av en ek-mönstrad laminatbänkskiva redo för kantlistning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

såhär ser vår nya laminatbänkskiva efter att jag har kapat bort en bit (det är spillbiten), vi har den sågade änden långt från vatten, den sågade änden ska det limmas dit en ”kantlist” (band) på, hällen kommer vi att ha nedsänkt i den rostfria diskbänken.
https://www.ikea.com/se/sv/p/saeljan-mattbestaelld-baenkskiva-ekmoenstrad-laminat-30449593/#content
Detta är kanske den bänkskiva som TS har,
https://www.ikea.com/se/sv/p/saelja...beige-stenmoenstrad-laminat-90439119/#content
 
A
Demmpa Demmpa skrev:
[bild]
såhär ser vår nya laminatbänkskiva efter att jag har kapat bort en bit (det är spillbiten), vi har den sågade änden långt från vatten, den sågade änden ska det limmas dit en ”kantlist” (band) på, hällen kommer vi att ha nedsänkt i den rostfria diskbänken.
Detta är kanske den bänkskiva som TS har,
[länk]
nä fel ytstruktur
 
electroluxaren skrev:
nä fel ytstruktur
precis. inte just den med det är något liknande "skit" . jag trodde först det var s k komposit skiva men det tror jag inte det är
 
Nu
Demmpa Demmpa skrev:
Jag tippar på att det är en inbyggnadsugn under hällen och att det är dess kontakt man ser på fjärde bilden i första inlägget.
ja
 
useless useless skrev:
Palla upp hällen nån dm ovanför bänkskivan och kör igång den. Om det fortfarande luktar så är det inte från skivan iallafall.
Fixat nu. Det är de "sjuka" människorna på Cylinda som ligger bakom problemen.- De har säkert en batch de vet har detta problem eftersom de också frågat mig om serienr.
Lukten kom och jag kokade upp 0,5 l vatten . sedan 0,5 l vatten igen och starkare lukt och sedan 0,5 l en tredje gång och då fick jag nästan utrymma köket.

Detta är så lång ifrån okej man kan komma gällande flamskyddsmedel eller vad det nu är som luktar.

Cylinda är notoriska med att hela tiden byta leverantör och handla upp allt de säljer från billiga fabriker på Balkan. Sen sätter de sitt namn på det. Precis som OBH nordica "designing good life". De designar inte ett dugg. Köper upp i stora parti från fabriken som gör det billigast och sätter sitt namn på.

Det är därför man ska hålla sig till fabrikat med egen tillverkning såsom Miele, LG, Siemens och alla andra mer normal om man vill slippa problem
 
  • Kastrull på spis i ett hemmakök med köksredskap och korgar i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kastrull på spis i köksmiljö med köksredskap och korgar i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag kommer att ta detta med Myndigheterna i nästa vecka. Kemikalieinspektionen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.