useless useless skrev:
Jag har en från Lidl där bladet sitter spikrakt. Ni har satsat på fel fabrikat helt enkelt.
Jag kanske borde ha köpt en dyrare.. Har redan averkat en 500 kr och denna har jag haft sedan 2017 och den är nog mer använd än min skruvdragare ;)
 
M ModeenF skrev:
För det första så rör sig inte bladet så långt som den är vridet, dvs den är inte rak ibland, utan nu arbetar den snett. Blir inte samma precision när man ska kapa rakt av, dessutom i utrymmen där du inte kan vrida lite på maskinen så kan du helt enkelt inte använda den.
Ursäkta, men jag fattar inte vad du menar?
Blir det sämre precision om man vinklar maskinen nån grad eller två?

Och de här utrymmena där man precis får plats med maskinen (som jag tror är ett hypotetiskt fall), går det inte att leva med lite "sämre precision" för att överhuvudtaget kunna kapa något? Det finns ju liksom inga andra alternativ då?
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Ursäkta, men jag fattar inte vad du menar?
Blir det sämre precision om man vinklar maskinen nån grad eller två?

Och de här utrymmena där man precis får plats med maskinen (som jag tror är ett hypotetiskt fall), går det inte att leva med lite "sämre precision" för att överhuvudtaget kunna kapa något? Det finns ju liksom inga andra alternativ då?
Inte hypotetiskt fall, behövt det både när jag byggde ut golvetbjälklaget på övervåningen (vi har nu mindre öppet från undervåningen till taknoken) men både i poolhuset och när jag byggde altan runt poolen har det varit trångt.

Det är så jag upplever det när jag använder maskinen.. Det är ju inte precis som att sätta bladet snätt för att det är bäst i den givna situationen. Men den får vara så, köper nog en ny när jag stör mig för mycket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.