D
Nu överdriver du allt lite grann.. Det jag skrev ordagrannt var "Finns det så väldigt många som är dumma nog att betala 29:-/månad för trådlöst nätverk hemma?" Dumma i huvudet är ditt uttryck, inte mitt. 29:-/månaden är 348:-/år. Vad är det man VERKLIGEN får för dessa pengar? Allt jag har märkt av så långt är trådlöst nätverk som andra leverantörer för det mesta skickar med gratis. Ärligt talat så tror jag inte att Telia Smart är så mycket mer underhållsfritt än någon annan lösning. Det är ju inte så att jag petar på mitt trådlösa nätverk hela dagarna. Har nog inte ändrat något i det på flera år faktiskt. Varför skulle man då betala 348:-/år för det?

Det är ju inte heller så att Telia Smart är någon garanti för felfri funktion. De vanligaste problemen är ju inte att konfigurationen hemma helt plötsligt ändrat sig så att den slutar att fungera. Istället är det anslutningen (eller någonstans längre upp) som går ner eller hårdvara som går sönder. Om Telia Smart-routern går sönder så kommer det väl inte automatiskt en ny flygande över ledningen eller? Sedan har ju inte Telia något överdrivet bra rykte när det gäller stabiitet och säkerhet, så att låta dem vara garanter för det är inte något som är aktuellt för min del.

Jag kan inte se någon anledning till att betala 29:-/månaden men det verkar vara ett väldigt känsligt ämne för dig. Låter nästan som om du inser hur bortkastade pengarna är...

När det gäller fjärrkontrollappen så är det ju fint att den är kostnadsfri, men har jag någon glädje av den om jag inte har TV från Telia?:p
 
DIY_freak skrev:
Jag kan inte se någon anledning till att betala 29:-/månaden men det verkar vara ett väldigt känsligt ämne för dig. Låter nästan som om du inser hur bortkastade pengarna är...
Inte alls känsligt utan jag förklarar bara utifrån några områden varför jag, m.fl., har tjänsten och är villig att betala för den, och i ditt fall finns som jag uppfattat inte det behovet, inte mera konstigt än så att du inte vill betala för något du inte nyttjar.
Så vi lägger ned den dialogen då den snart har förstört tråden för TS.
 
Och nu går vi tillbaka till vad ämnet ska handla om dvs problemet med trådskaparens anslutning och inget annat.
/Mats
Moderator
 
Den andra uttaget du hittade, som vi nu antar är ditt första uttag är där du ska koppla in modemet nu.
Du behöver inte ha något i uttaget i köket för tillfället.
Du behöver normalt sett inte bygla något, men om du kikar lite på vad som händer i uttaget när du ansluter en kontakt så ser du att det lilla plaststiftet på kontakten trycker isär två metallbleck i vägguttaget. När du nite har någon kabel ansluten ska dessa få kontakt och leda signalen förbi just det uttaget, men när du har en telefon inkopplad ska signalen gå genom den telefonen först.
Dessa bleck krånglar ganska ofta i gamla uttag och kan vara en anledning till ditt fel.

Däremot reagerar jag på en sak. Är detta i ett hus så tycker jag att inkommande ledning verkar väldigt klen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.