SueCia skrev:
De flesta som har varit med ute i verkligheten vet att det ofta är billigt inhyrd utländsk arbetskraft som utför katastrofala jobb.
Beror nog snarare på att det är billigt, än utländsk.
Sen får man ju fundera lite på vilka yrkeskategorier man tar in utrikes ifrån, den svenska trähustraditionen är lite speciell. Tar man in hantverkare som inte är vana vid att huset får stora skador av minsta vattenskvätt blir det lätt tokigt. Nåt litet läckage i en murad husstomme är inte hela världen, i en trästomme med en massa isolering och plast blir det katastrof.
 
  • Gilla
Thomas_Blekinge
  • Laddar…
Jag skrev med en Svensk firma men på plats dykte upp killar från en firma från Lettland (firman, jag skrev med, säljer kontraktet till icke svenskar med andra ord). Jag borde ha skrivit med dem från Lettland i första hand, kunde ha varit billigare. Det spelar ingen roll längre om man skriver med en Svensk firma, de som utför jobbet är icke svenskar.
 
Redigerat:
H
Linköping76 skrev:
Jag skrev med en Svensk firma men på plats dykte upp killar från en firma från Lettland (firman, jag skrev med, säljer kontraktet till icke svenskar med andra ord). Jag borde ha skrivit med dem från Lettland i första hand, kunde ha varit billigare. Det spelar ingen roll längre om man skriver med en Svensk firma, de som utför jobbet är icke svenskar.
Här ligger felet hos dig, ett bra specificerat kontrakt med en tydlig AF-del visar mycket väl vad som gäller och regler krav mm.
Där regleras alltid om kontrakt får säljas vidare och hantverkare skall kodkännas av beställare
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.