H
Agge87 Agge87 skrev:
Tjena!

Min grabb tränar voltkurser och slog igår i kinden med knät när han skulle göra framåtvolt.
Självklart slutade upp med ett stort blåmärke och en bit av tanden där bak flög ut.

ringde till 1177 och fick rådet om att åka till folktandvården för att få skadan dokumenterad.

Han fick gå till skolan precis som vanligt då han klarade av det och sedan kl 11 till tandläkaren för att fonder dokumenterat. Då ringer tandläkaren till min fru och säger ”det är en lagning som trillat av” men nej vad fan säger du? Min grabb har aldrig lagat tanden ”jaha oj” säger tandläkaren och sedan säger hen ”ja men vi har slipat, putsat och lagat den nu och nu behöver han komma igen den 2a december för att få det dokumenterat” vad fan händer ?

Han skulle enbart in för dokumentation och inget annat. Det finns en anledning till just de.

enligt mig är detta tjänstefel och bör anmälas omgående. Vad säger ni?
Varför kunde inte Smile dokumentera skadan?
 
H HEM2121 skrev:
Varför kunde inte Smile dokumentera skadan?
För smile var inte öppet !
 
H
Agge87 Agge87 skrev:
För smile var inte öppet !
Ok, så förstår jag.
 
A
Agge87 Agge87 skrev:
För smile var inte öppet !
Ja, men om du nu inte ville att något skulle göras åt skadan på folktandvården, så kunde ni väl väntat med dokumentationen också! Skadan skulle ju knappast förändras till dagen efter, eller hur? Du skriver ju att en del av en tand flög ur. Då kan det väl för tusan inte vara fel av en tandläkare att reparera den skadan om ingen berättar om att din son har den emaljdefekt du talar om? Varför i hela friden kunde inte mormor det? Eller, om ni visste att hon inte kunde det, varför var du inte med där själv???

Förlåt, men jag tycker nog också att det här är en konstig fråga att ställa på ett byggforum...
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Lassee skrev:
Ja, men om du nu inte ville att något skulle göras åt skadan på folktandvården, så kunde ni väl väntat med dokumentationen också! Skadan skulle ju knappast förändras till dagen efter, eller hur? Du skriver ju att en del av en tand flög ur. Då kan det väl för tusan inte vara fel av en tandläkare att reparera den skadan om ingen berättar om att din son har den emaljdefekt du talar om? Varför i hela friden kunde inte mormor det? Eller, om ni visste att hon inte kunde det, varför var du inte med där själv???

Förlåt, men jag tycker nog också att det här är en konstig fråga att ställa på ett byggforum...
Förstår vad du säger.
Allt är löst iallafall och grabben mår bra. Det är det viktiga.

ställde den i off-topic:)
 
A
Ok, cool!
 
  • Gilla
Agge87
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.