KristinaRT
Är det ett gästrum med soffan och i från från grovköket? Om det är ett rum jag inte vill ha gäster i så är det grovkök/tvättstuga, men vi är ju alla olika (och gissningsvis har vi olika ambitionsnivå för den typen av rum....) ;)

Tycker högra delen ser trevlig ut, även om jag personligen inte är mycket för så öppna planlösningar.

Jag får intrycket att ni antingen har stora barn, typ tonåringar) eller inga barn alls baserat på hur avskärmad den delen är. Det är dels mycket dörrar för att komma in och dels långt från vuxendelen. Nästan så långt ifrån varandra man kan komma.... min erfarenhet är att under stora delar av barnens uppväxt har iaf jag velat ha dem på lite närmare håll än så, så att man hör om de har mardrömmar, kräks eller hostar.
 
  • Gilla
Meriwether och 1 till
  • Laddar…
Så, nu ska vi se om jag kan få med allt jag ser.

  • Ingen WC är tillgänglighetsanpassad. Nu kommer jag vara hård, men det är ett tvärsäkert konstaterande från min sida och om ni fått någon uppfattning via boverket så är den felaktig :p
  • Allrummet är väldigt svårmöblerat och känns trångt, att vara tvungen att ha TVn i ena hörnan pga att det inte går att möblera på annat vis känns inte optimalt.
  • Gästrum via tvättstuga.. är tanken att detta ska agera förråd egentligen men kan användas som gästrum om så önskas? Annars känns det som en lite småknepig placering
  • Stora badrummet med badkar kan endast nås från Master, inte helt optimalt. Jag hade inte heller velat ha WCn i "huvudet" när jag ligger i sängen :cool:
  • Entrén känns sådär optimal, inte supermycket förvaring och man måste dessutom gå igenom entrén för att komma till allrummet.

Jag hade förskjutit hela vänsterskeppet bakåt så att ingången till allrummet hamnat en liten bit från entrédörren.
Vidare hade jag nog ritat om hela badrum/wc/tvättstuga biten på huset. Till master hade jag nog försökt ha en liten korridor med tex skjutdörr, och att man ifrån denna lilla korridor når badrummet. På så vis kan alla nyttja den extra toaletten utan att behöva gå igenom sovrummet.

Grunden är god, men med lite ommöblering hade den kunnat bli ännu bättre (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.