Funkar din hemmagjorda färgborttagare @sveaman?
 
F fribygg skrev:
Funkar din hemmagjorda färgborttagare @sveaman?
Den funkar och jag använder fortfarande när jag har lite större ytor, och har använt den en del horisontellt på dörrar och viss vägg väggpanel där jag tycker varmluftpistolen inte ger samma produktivitet.

Trots att jag i min trådstart sade att jag skulle koppla ihop den med en ”takstötta” för att kunna ta bort färg i taket har jag ännu inte kommit dit.

(För er som undrar varför man tar bort färg i taket: taket är pärlspont från 1904 med djup fin profil och har målats med modernare alkydoljefärg. Det hade jag struntat i om man inte hade kittat spåren kring ”pärlan” s.a.s. Så jag vill ta bort både framförallt kittet, men då tar jag bort färgen med.)

Men det är på gång att testa det i taket och jobba på en pall. En fin utmaning :)
 
  • Gilla
Pelle Kraft
  • Laddar…
S sveaman skrev:
Den funkar och jag använder fortfarande när jag har lite större ytor, och har använt den en del horisontellt på dörrar och viss vägg väggpanel där jag tycker varmluftpistolen inte ger samma produktivitet.

Trots att jag i min trådstart sade att jag skulle koppla ihop den med en ”takstötta” för att kunna ta bort färg i taket har jag ännu inte kommit dit.

(För er som undrar varför man tar bort färg i taket: taket är pärlspont från 1904 med djup fin profil och har målats med modernare alkydoljefärg. Det hade jag struntat i om man inte hade kittat spåren kring ”pärlan” s.a.s. Så jag vill ta bort både framförallt kittet, men då tar jag bort färgen med.)

Men det är på gång att testa det i taket och jobba på en pall. En fin utmaning :)
Tack för svar, jag funderar på att göra nått liknande.
 
Jag har gjort en liknande efter sveamans förlaga. Den fungerar bra när jag renoverar mina gamla fönster. Både som kittlampa och för att ta bort gammal färg.
 
  • Gilla
sveaman
  • Laddar…
Min fungerar också bra fortfarande. Senaste jag använde det till var under taketutskjutet innanför vindskivorna. Spar mycket tid jmf att bara slipa.
 
  • Gilla
sveaman
  • Laddar…
Jag gjorde en liknande men funkade inte eftersom den överhettades och stängde av sig efter några minuter.
 
H hapazard skrev:
Jag gjorde en liknande men funkade inte eftersom den överhettades och stängde av sig efter några minuter.
Vore intressant att veta vad liknande innebär, vad som skiljde?
 
nanowire nanowire skrev:
Vore intressant att veta vad liknande innebär, vad som skiljde?
Ja, känsligare temperatursäkring eller annan design på kåpan kanske.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.