6 027 läst · 34 svar
6k läst
34 svar
Fattar mig inte på nätverksuttaget
Jag rekommenderar också en enkel kabeltestare för att se att man kopplar rätt
Som glad hemmapulare kan man testa med en windowsdator och köra ping till routern.
Pingpaketen är per default väldigt små, men går att öka till tex 1500 bytes.
Sista raden visar exempel på hur man skriver för att köra 100 paket på 1500 byte (-l Lengt, -n Number of packets).
Som glad hemmapulare kan man testa med en windowsdator och köra ping till routern.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sista raden visar exempel på hur man skriver för att köra 100 paket på 1500 byte (-l Lengt, -n Number of packets).
Svårt uttag att få lika långa kardeler det där. Kollade just in tre schneider , där kommar kabeln ut i mitten så det är enklare att få lika längder. Verktygslöst. Tydlig instruktion medföljde på papper.
blackarrow skrev:Jag rekommenderar också en enkel kabeltestare för att se att man kopplar rätt
Man kan också installera exv Wireshark och se om det är många omsändningar, eller möjligen kika på statistik för nätverkskort och switchportar. Eller så nöjer man sig helt ennkelt med att det verkar funka
Jo, det gäller att ha koll, men man lär sig ordningen på elkos efter ett några stycken så det högg till i ögat direkt, men då slapp du lite felsökning i framtidenblackarrow skrev:
Liknande trådar
-
Någon som har studsmattan Adrenalin Advanced? Fattar inte montering.
Övrigt husrelaterat -
Jag köpte en lyfco e1200 robot gräsklippare men kan inte få igång den snälla hjälp mig
Fritidshus -
Duschen blir inte "varm" men bränner mig i handfatet
Badrum -
Snälla Hjälp.. fattar inte hur man räknar ut bruttoarea
Bygglov -
Hjälp mig fattar inte
Badrum