...ok??? hehe, första gången jag hört en sån reaktion, alla säger typ:
" -nej,nej,nej,nej, bygga ett hus för under 2,5 miljoner!!!!...det GÅR inte!" :)...kul att nån tycker det låter dyrt för en gångs skull
 
Det är väl klart det går om man har billig tomt och gör jobbet själv?! Vad jag kan se har du väl nästan bara med priser för material, eller?

Under 2,5 MSEK är däremot omöjligt om någon annan skall göra det åt dig!
 
Nej...TOTALbudget ligger på 2,3 mille = ALLT! varav tomt = 250 000 kr, huset = 1,8 mille, övrigt = 250 000 kr.
Alltså ett kvadratmeterpris på 10650 kr för huset inkl. 50m2 platta förberedd för garage.
 
Ja, det måste jag säga är billigt. Vårt bygge på totalentreprenad (200 000 extra för detta), 190 kvm går på 2,3 MSEK. Tillval för 250 000 ingår. Det anses vara billigt i stockholmsområdet. Detta är för huset i nyckelfärdigt utförande. Tomt och byggherrekostnader tillkommer.
 
Ok, gött :) hur långt gånget är det då?
 
Hur är Faluhus att ha att göra med då? Har du ritat helat själv eller hjälper Faluhus arkitekter till eller hur funkar det?
 
De är riktigt bra hittils, jag har ritat hela huset direkt från huvudet så att allt blir som vi vill in i minsta detalj, det tog ca 2 veckor så hade vi en detaljerad offert på rubbet, 100% flexibla är vad jag upplevt hittils, allt är rejält, ...jag kan få huset färdigställt till vilken grad jag vill på detaljnivå, jag har fått tips och råd på vilka bitar jag kan "tjäna" pengar genom att delta själv m.m
Jag känner mig 100% trygg med säljaren.
Bra leveranstid, från det jag har bygglovet klart, TOLO påskriven, bankgaranti ställd så skulle det ta ca 10 veckor.
 
Fick huset prelimenärvärderat idag...2,6 mille...hur ligger ni andra till med sånt?
 
måste höra hur det har gott med huset?
 
Märkligt?...satt i 30 minuter och skrev en hel historia om hela proceduren hittils...bara försvann...kul!...skriver kortfattat så får ni fråga om detaljerna istället...

Fick göra grunden själv, tog mig ca 150 timmar inkl. allt ovan schakt (det va ganska enkelt, men slitsamt), var klar kvällen innan gjutning den 30:e Juni , dagen efter gjutning den 2:e Juli spika dom syllen, 3:e Juli kom huset, det tog 2 dagar för 2 man att resa väggar och takstolar, resten gör jag själv...hittils är jag mycket nöjd...ös gärna på med frågor om det ni vill veta...

ps. ni ska snart få lite bilder ;)

m.v.h Jimmy
 
jimmy...jag följt tråden med stor förtjusning.
Själv sitter jag redan på en grund, och ett älvsbyhus, nu letar jag efter ett företag som kan bygga en tillbyggnad, och fastnade för Faluhus. Det är värt att ta ett snack med en säljare?

Jag är glad att höra att allt gått bra för dig
 
Nja, ska du bygga till skulle jag nog hellre prata med nån lokal snickare med bra referenser som uppför detta i lösvirke...blir lite konstigt kanske med ett hus med 170 cm vägg och ett utbygge med 370 cm vägg :)...men det är jag det...lycka till
 
A
Spännande med värdering, vi har inte fått någon värdering ännu på vårt, men återkommer så snart som det är aktuellt. Vårt bygge kommer totalt att gå på ca 2,2-2,3 oxå, men då är det aningen större än ert bygge, vi gör mycket själva och har grova rabatter på allt material.
 
Vill också kunna bygga, ha grova rabatter och ett stort byggkunnigt kontaktnät... Någon som kan låna ut till mig detta på obestämbar tid ;-)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.