Nissens Nissens skrev:
Vi med laddhybrider behöver inte bry oss.
Och ändå verkar du bry dig jättemycket.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Nissens
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Nej, det har han inte sagt. Han har sagt att han inte påverkats av det. Kanske har han sett Ionity-kön från sin Teslaladdare, vad vet jag.



Nej.
Bra, det visar väl på att du då tror på konspirationsteorin. Själv tror jag på att infrastrukturen för elbilsladdning är underdimensionerad. För mig spelar det ingen roll vad du tror, det påverkar inte verkligheten.
 
Nissens
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Och ändå verkar du bry dig jättemycket.
Inte personligen, är mest fascinerad över er som förnekar de faktiska omständigheterna. Det är obegripligt.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
För mig spelar det ingen roll vad du tror, det påverkar inte verkligheten.
Du menar den verklighet som påverkar mig men inte dig?

Jag tror iofs. inte heller att min tro påverkar verkligheten, men sannolikheten att den kalibreras av verkligheten är större än för din tro. Så statistiskt sett är det troligare att min tro ligger närmare sanningen än din.
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
fascinerad över er som förnekar de faktiska omständigheterna.
Det är nog mer att vi trollar dig och din bristande läsförståelse. Vi borde nog sluta med det för det är dels ganska ocharmigt, dels säkert mot forumreglerna.
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Du är för mycket. Har man elbil och det är köer vid laddstationerna så drabbas man av dem. Vi med laddhybrider behöver inte bry oss.
Behöver jag inte? Nej du har rätt, jag bryr mig inte om köerna, däremot fascineras jag av din ovilja att inte förstå eller misstolka....
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Det är nog mer att vi trollar dig och din bristande läsförståelse. Vi borde nog sluta med det för det är dels ganska ocharmigt, dels säkert mot forumreglerna.
Jag är ledsen att säga det.
Men du har definitivt blivit trollad av den där nissen.

Det finns ingen som kan skapa rundgång, älta semantik och spela oförstående inför helt vardagliga ting som detta troll.
 
  • Gilla
  • Haha
[SKPG]Zamora och 2 till
  • Laddar…
Förmodligen. Men det ursäktar inte mitt eget beteende.
 
  • Älska
ARJU
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
källorna säger att problemen är som störst i semestertider, och du säger att du aldrig sett problem i semestertider. Alltså är set samma tidsperiod det handlar om. Man kan ju fundera på vem det är som ljuger…

Du verkar ju inte ens begripa det du själv skriver. Så både läs och skrivförståelsen har förbättringspotential…
Det är STOR skillnad på att ha stått i laddkö och sett laddkö.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Nissens
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Du menar den verklighet som påverkar mig men inte dig?

Jag tror iofs. inte heller att min tro påverkar verkligheten, men sannolikheten att den kalibreras av verkligheten är större än för din tro. Så statistiskt sett är det troligare att min tro ligger närmare sanningen än din.
Nu hade jag ju källor jag hänvisade till, så det handlar inte om min tro. Det handlar om din tro vs dessa källor.
 
Nissens
Demmpa Demmpa skrev:
Det är STOR skillnad på att ha stått i laddkö och sett laddkö.
Japp, och jag har förmånen att inte behöva stå i dom. Jag kan se dem och le för att fortsätta färden. :)
 
Redigerat:
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Nissens
ARJU ARJU skrev:
Jag är ledsen att säga det.
Men du har definitivt blivit trollad av den där nissen.

Det finns ingen som kan skapa rundgång, älta semantik och spela oförstående inför helt vardagliga ting som detta troll.
Tack för den. Att vissa förnekar hur verkligheten ser ut är bara märkligt. Det är ett problem i hela Europa att infrastrukturen för elbilsladdning är underdimensionerad. I denna tråden gäller tydligen inte det.

Visa källor som styrker ditt tyckande i stället så bidrar du med något konkret.
 
Redigerat:
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Nissens
FredrikR FredrikR skrev:
Behöver jag inte? Nej du har rätt, jag bryr mig inte om köerna, däremot fascineras jag av din ovilja att inte förstå eller misstolka....
Hur kan man misstolka att diverse källor visar på att det är köer vid laddstationer i semestertider, men att det finns några här som säger att det är hittepå?
Jag väljer att tro på dessa källorna eftersom det dessutom stämmer med det jag hör från vänner och kollegor.
Det finns tydligen ett par här som av någon anledning försöker ändra bilden av de faktiska omständigheterna.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Hur kan man misstolka att diverse källor visar på att det är köer vid laddstationer i semestertider, men att det finns några här som säger att det är hittepå?
Jag väljer att tro på dessa källorna eftersom det dessutom stämmer med det jag hör från vänner och kollegor.
Det finns tydligen ett par här som av någon anledning försöker ändra bilden av de faktiska omständigheterna.
Vem försöker lura i dig att det inte existerar köer, alla är överens om att köer existerar?
Eller hör du röster...?:oops:
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 3 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Japp, och jag har förmånen att inte behöva stå i dom. Jag kan se dem och le för att fortsätta färden. :)
En elbilsförare kan ofta (alltid) undvika laddköerna genom lite planering.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.