Fick hem min stompicka häromdagen. Har provskjuit lite grann och konstaterar att den ger ganska fula märken om man har tänkt spika några synliga detaljer med den.

Till både Senco och Paslode finns det att köpa en enkom fasadnos som eliminerar dessa fula märken.

Min ÅF kan dock inte hitta något i Makita-katalogen så jag undrar om någon har kommit på någon egen lösning på problemet.
 
Paslode har gjort om sin nos så den passar inte längre om man inte lyckas få tag i en av den gamla modellen.

Senco har en lösning som innebär att man trär över en gummihätta över dubbarna men den hättan är för liten för Makitan.
 
vojma skrev:
Paslode har gjort om sin nos så den passar inte längre om man inte lyckas få tag i en av den gamla modellen.

Senco har en lösning som innebär att man trär över en gummihätta över dubbarna men den hättan är för liten för Makitan.
Titta på mitt svar i den gamla tråden ovan Vojma, du kanske redan kollat upp det men annars är det ju värt ett försök.
Jag beställde min nos från verktygsladan och då den "nya" för 250kr, inte den "gamla".
 
Passar den nya på Makita?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.