Nu vet inte jag så mycket om hur det funkar rent juridiskt men, om inget avtal finns skrivet dvs det finns inga bevis på att dom ens ska vara där och jobba eller vad det ska kosta varför inte bara kasta ut dom och vägra betala och anlita en mer seriös firma? fine det finns en muntlig överenskommelse men då är det väl upp till företaget att bevisa detta?
 
Sen ska det väl vara möjligt att begära ut en fakturaspecifikation, dvs. vilka dagar som arbete utförts, hur mycket tid som lagts dessa dagar samt vad som gjorts. Denna kan man då jämföra mot eventuella egen närvarologg som man fört.
 
Det är lite svårt då det kommer anses som om dom har varit där och rivit och byggt i ett år eller så då ommer det tolkas som man har ett avtal med den firman, TS borde ju annars ha sparkat ut dem tidigare om de inte skulle utföra job på kåken.

Dock kvarstår frågan vad som är skäligt för arbetena, det är det som är frågan vid en ev tvist och tingsförhandling.

JAg trycker TS borde ha reagerat tidigare och engagerat sig i kostanderna löpande under arbetets gång. Men det skulle hantis också.

Troligen blir det någon förlikning där parterna får mötas halvvägs e.d. om det drivs vidare.
 
Hur gick det för er? Jag hoppas din pappa fick huset färdigt, till ett rimligt pris och på ett sätt som han (och du) mår bra av.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.