P
Slottsbäcksväktarn Slottsbäcksväktarn skrev:
Du ägnar dig däremot år gissningar och personangrepp.
Av den typ som förekommer i inlägg #491?
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
P
Slottsbäcksväktarn Slottsbäcksväktarn skrev:
Vill du veta hur vanligt eller ovanligt det är är det nog bara att googla...
App, app, app! Tänk på regel 5.4.4.
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
Slottsbäcksväktarn Slottsbäcksväktarn skrev:
Nu har vi nog inte hela bilden men "oerhört stenbent" behöver det inte vara. Det kan ju finnas andra argument och faktorer som styr detta än vad som framkommit i tråden.
Vi får ju liksom förhålla oss till den information som TS gett oss och diskutera utifrån dom ramarna. Att säga att styrelsen agerat stelbent i detta fall är nog det snällaste man kan säga.

Slottsbäcksväktarn Slottsbäcksväktarn skrev:
Hade jag varit styrelse i just den föreningen skulle jag, om TS beskrivning är korrekt , ha försökt teckna ett nyttjanderättsavtal som reglerar ansvaret och dessutom tydliggör vilka ordningsregler som skall gälla på uteplatsen. Det är ju knappast konstituerat eftersom detta är den enda uteplatsen...
Mycket snack om nyttjanderättsavtal i tråden, men jag får intrycket av att många fortfarande tycks tro att det handlar om mark. I detta läge är det isåfall nyttjanderätt till föreningens altan.

Slottsbäcksväktarn Slottsbäcksväktarn skrev:
Konspirationsteorier...
Knappast konspirationsteori, snarare en personlig teori och sund misstänksamhet. Av det som framkommit i tråden så är det inte orimligt att misstänka att det finns något alternativt, mindre rumsrent, motiv till styrelsens agerande. Dock ska man ha klart för sig att det inte är fakta, att någon betett sig på ett sätt som ger upphov till misstankar är inte bevis för att något är som man misstänker.
 
Redigerat:
  • Gilla
Håkan V och 2 till
  • Laddar…
Nissens
Slottsbäcksväktarn Slottsbäcksväktarn skrev:
Nej, vi har löst det innan det blivit ett problem...
Vill du veta hur vanligt eller ovanligt det är är det nog bara att googla... Det är inte "min bild" - utan faktiskt så det ser ut i verkligheten.
Jo, det är du som påstår att det är vanligt, så då får du väl presentera belägg för det. Jag tror inte på det eftersom det inte stämmer med min erfarenhet. Självklart förekommer det, men vanligt är det lyckligtvis inte. Påstår man något så får man själv visa vad man bygger påståendet på, och det har du verkligen inte gjort.

Sedan kan man ju fundera över på vilket sätt du hjälper ts med dina inlägg. De är ju direkt vilseledande. Det är häpnadsväckande att du om du har så mycket erfarenheter inte vet hur beslutsgången är i en bostadsrättsförening.

Intressant att det stämde att du sitter vid datorskärmen och googlar. Det stämmer ju då att det inte är någon erfarenhet du förmedlar.
 
Redigerat:
Nissens
Slottsbäcksväktarn Slottsbäcksväktarn skrev:
Om medlemmarna i TS förening är missnöjda med styrelsen är det bara att samla så många medlemmar att man tvingar styrelsen att kalla till en extra stämma. Där väljer man en ny styrelse. Ingenting vi säger och gör på Byggahus kommer att ändra något i praktiken.
Det är inte ens säkert att de övriga i föreningen vet vad styrelsen har för sig. Det är ju en enda medlem styrelsen gett sig på… så ts har ju ett jobb att göra med att informera övriga medlemmar om vilka tokigheter som pågår.
 
Slottsbäcksväktarn Slottsbäcksväktarn skrev:
Nej, vi har löst det innan det blivit ett problem...
Vill du veta hur vanligt eller ovanligt det är är det nog bara att googla... Det är inte "min bild" - utan faktiskt så det ser ut i verkligheten.
Hur har ni löst problemet innan det blivit ett problem?
Det är naturligtvis jättebra att kunna jobba proaktivt. Men det fungerar inte alltid
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Hur har ni löst problemet innan det blivit ett problem?
Det är naturligtvis jättebra att kunna jobba proaktivt. Men det fungerar inte alltid
Klart man kan missa men den här situationen är egentligen ganska okomplicerad och inte ovanlig. Jag ser till att veta vad jag gör och om jag i en styrelse "upplåter" något som inte ingår i bostadsrätten då tecknar jag ett avtal om det. I det aktuella fallet ett nyttjanderättsavtal som man går teckna med varje ny bostadsrättshavare i just den lägenheten.

Det är inte svårt men det är ett arbete.

Jag tror tyvärr att många styrelser inte har en aning om vad de gör...
 
Nissens
Slottsbäcksväktarn Slottsbäcksväktarn skrev:
Klart man kan missa men den här situationen är egentligen ganska okomplicerad och inte ovanlig. Jag ser till att veta vad jag gör och om jag i en styrelse "upplåter" något som inte ingår i bostadsrätten då tecknar jag ett avtal om det. I det aktuella fallet ett nyttjanderättsavtal som man går teckna med varje ny bostadsrättshavare i just den lägenheten.

Det är inte svårt men det är ett arbete.

Jag tror tyvärr att många styrelser inte har en aning om vad de gör...
Nu har du ett antal gånger använt dina pekpinnar om hur det borde gjorts från början. Detta är nog skälvklart för de flesta.

Så, nu kanske du kan hjälpa till med att ge ett förslag enligt vad ts frågar om?
 
Nissens Nissens skrev:
Nu har du ett antal gånger använt dina pekpinnar om hur det borde gjorts från början. Detta är nog skälvklart för de flesta.
Nu svarade jag ju på en direkt fråga. Är det ett problem för dig?
 
Nissens
Slottsbäcksväktarn Slottsbäcksväktarn skrev:
Nu svarade jag ju på en direkt fråga. Är det ett problem för dig?
Nej, men tråden handlar ju om det ts frågar efter. Jag har inte sett dig skriva något om det, du bara upprepar hela tiden hur de borde gjort från början. Det hjälper ju ingenting.

Det vore ju snyggt om du delar med dig av den erfarenhet du besitter….
 
Nissens Nissens skrev:
Nej, men tråden handlar ju om det ts frågar efter. Jag har inte sett dig skriva något om det, du bara upprepar hela tiden hur de borde gjort från början. Det hjälper ju ingenting.

Det vore ju snyggt om du delar med dig av den erfarenhet du besitter….
Du verkar ha problem. Sök hjälp.
 
Slottsbäcksväktarn Slottsbäcksväktarn skrev:
Du verkar ha problem. Sök hjälp.
Han har bara typiskt Göteborgsklåda, inget att haka upp sig på. Ska alltid ha sista ordet och vänder och vrider på allt…
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
P
Slottsbäcksväktarn Slottsbäcksväktarn skrev:
Du verkar ha problem. Sök hjälp.
Helst i en annan tråd i så fall.

I den här tråden är det niklaslindqvist som söker hjälp med ett problem han har med sin bostadsrättsförening.
Hur ska vi hjälpa honom?
 
  • Gilla
Håkan V och 1 till
  • Laddar…
H
Slottsbäcksväktarn Slottsbäcksväktarn skrev:
Men lugn nu. Jag skrev inte att den tidigare ägaren OLOVLIGEN tagit markplätten i anspråk.
Jag tror faktiskt alla alla i den här frågan har handlat i "god tro". Det har även den nya styrelsen, som dock (om TS beskrivning är korrekt - och det har vi ingen anledning att misstro) kunnat agera aningen mindre taffligt.
För min del är det vårt att tolka "tagit i anspråk" i det här fallet som något annat än att det sker utan lov.

"Fått lov att nyttja" skulle jag hellre använda eftersom ett lov funnits mellan tidigare ägare till lägenheten och den tidigare styrelsen, och därigenom hela föreningen eftersom altanen funnits där 6-7 år.

Känner mig för övrigt helt lugn... 😎
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
Nissens
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Han har bara typiskt Göteborgsklåda, inget att haka upp sig på. Ska alltid ha sista ordet och vänder och vrider på allt…
Visst, så nu är du igång igen. Jag har gett konstruktiva råd till ts, men du menar att tråden handlar om något annat? Apropå klåda, på vilket sätt hjälpte ditt inlägg ts?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.