Ett plank med plexiglas på övre delen eller i hela sektioner för att få in solen men som fortfarande får bort en del av olägenheter från bilarna?
Placera ut ett par brädor på höjden så ser ni också hur långt det faktiskt skuggar. Solvinkeln nu är iofs hög men ni får något att utgå ifrån.

Sen är frågan hur hög belastning det är och vid vilka tider. Jag skulle t ex klara det bättre om det var dagtid i veckorna men dygnet runt skulle kännas jobbigt.
 
M
Z z_bumbi skrev:
Ett plank med plexiglas på övre delen eller i hela sektioner för att få in solen men som fortfarande får bort en del av olägenheter från bilarna?
Placera ut ett par brädor på höjden så ser ni också hur långt det faktiskt skuggar. Solvinkeln nu är iofs hög men ni får något att utgå ifrån.

Sen är frågan hur hög belastning det är och vid vilka tider. Jag skulle t ex klara det bättre om det var dagtid i veckorna men dygnet runt skulle kännas jobbigt.
Ett plank är inget alternativ som nämnt ovan med anledning av redan existerande bullerstaket på ytterligare 2 sidor av tomten som inte är särskilt stor.

Parkeringen skulle nyttjas dygnet runt. Men det är en parkering = kommer och går folk. Finns lite olika verksamheter på fastigheten som har olika öppettider. Så kan komma någon vid 22, likväl som 8, 12, 16 osv.

Hen föreslog även att ställa släp på den parkeringen och då låter det mer som uppställning? Men tror hen tänkte att det kanske är bättre pga ljuset. ‍:rolleyes:

Funderar på att mäta lite och se om det inte går att lösa parkering vid oss men så bilar ställs med långsidan mot oss istället eller nåt.:thinking:
 
Släp kan antingen vara lägre eller högre än en bil, så beroende på vilken sort så kan det vara snällt? Och då behöver grannen bara bygga ett lågt hinder för att släpen inte ska kunna rullas för långt, vilket inte stjäl nämnvärt av ljuset.
Staketet jag tänkte mig tidigare var mer av sorten som har horisontella brädor som sitter just i strålkastarhöjd för att skärma av det direkta ljuset från bilarna in i huset. Men det beror på hur enhetliga fordonen är på den sträckan om det är gångbart. Grannen kan kanske bygga dem som blomlådor för att "dölja" bilarna lite mer kreativt från din sida?
 
Hur har det blivit?
 
M
G soundbuilder skrev:
Hur har det blivit?
Inget har hänt.
 
  • Gilla
DalKype
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.