prototypen ---> jaja, du får gärna komma och "slicka" på utsidan av vårat avloppsrör :p Men ändå.. vet inte i dagsläget hur vi ska göra med murstocken.. Kanske går det att ta fram den och bygga in rören lite smidigt??? Får ta dit nån som kan hjälpa oss.....
 
Jag har haft ett liknande problem med en inbyggnad med 90 % luft, det blev till slut en liten inbyggnad och två sneda och vinda värmerör synliga.

Protte
 
Om lägenheten inte har lika stor boyta som angivet vid köpet så lär det vara enf fråga mellan dig och säljaren och inget som styrelsen är art i. Har i min lägenhet också byggt om en "trumma" som var på tok för stor för vad den innehöll, ingen av byggarna bodde väl själv i huste och då sket man väl i det utan gjorde det enkelt för sig...

/pJ
 
Det kommer alltid att finnas avloppsrör innanför väggar, thats life. Om ni vill utnyttja utrymmet är det bara att bygga upp väggen framför röret och riva bort det andra. Finns det ingen renslucka på avloppsstammen behövs heller ingen inspektionslucka.

Enda negativa jag kan se är att man kanske hör vatten rinna i ledningen, så isolera väggen ni bygger upp.

Mycket osannolikt att det skulle börja läcka i det röret, vid stopp stiger oftast vattnet upp till närmsta öppning som brukar vara golvbrunnen ovanför stoppet.

/Andreas
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.