Det har varit fyra besiktningsmän här. Den första lämnade inget besiktningsprotokoll. Den andra kom från försäkringsbolaget och lämnade efter att ha förhalat inte heller något besiktningsprotokoll trots att de lovat att hjälpa till. Den tredje skrev endast om svackorna i besiktningsprotokollet trots löfte om att alla fel skulle vara med. Den fjärde skrev ett antal fel utan att flera allvarliga fel var med. Dessutom är besiktningsprotokollet oklart formulerat speciellt när det gäller VVS så att det till stor del saknar värde. Det är någon som påverkar dem jag anlitar.
 
Redigerat:
Hur gör man för att få en värdering av ett undermåligt utfört badrum? Vem gör en sådan värdering? Är det besiktningsmannen eller är det någon annan?
 
Besiktningsmän är de som gör besiktning inkl värdering av skadekostnad eller åtgärd.

Får du ingen sbr ansluten besiktningsman att stödja din synpunkt så får du svårt att driva igenom din önskan tyvärr. Har du funderat på att ta in en sbr ansluten besiktningsman från annan ort? Det är ett av de första rekommendationerna jag brukar ge när motparten är en stor lokal firma
 
Jag har utan att lyckas försökt hitta någon besiktningsman som även har VVS-kompetens eftersom det är många fel på VVS-installationen.
 
raindance skrev:
Jag har utan att lyckas försökt hitta någon besiktningsman som även har VVS-kompetens eftersom det är många fel på VVS-installationen.
En sbr ansluten besiktningsman ger en oberoende helhetsbedömning av byggarbeten. Vvs kontrolleras genom besiktning av rörmokare ansluten till säker vatten på samma sätt som att elektriker utför elbesiktning
 
Jag har hittat några SBR-besiktningsmän med specialite VVS men de jag hittat har varit långt bort eller inte gjort uppdrag åt privatpersoner.
 
Redigerat:
Mycket bra förklaring av dröjsmålsränta ! Nyttigt för oss som inte är advokater :)
Dela gärna mera i framtiden.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.