Hink med Beckers Elegant aqua lackfärg halvblank står på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Denna färg har ja använt, kändes väldigt vattnig och hade precis 0 täckförmåga. Blev bara glansigt
 
S
Använd Beckers Scotte S0500-N. Ligger i samma pris ungefär och är betydligt bättre.
 
Jag har också använt samma färg för några år sedan och har samma erfarenhet som TS.
Den täcker väldigt dåligt.
Första målningen jag gjorde kommer jag inte ens ihåg hur många strykningar jag gjorde.
Däremot flyter den ut väldigt bra och ger en fin yta.
Jag kommer ihåg att jag tyckte två lager grundfärg och ett med denna fungerade bra då grundfärgen täckte bra.
 
useless skrev:
100:-/liter är ganska dyr färg om man jämför med riktig budgetfärg. Jag köpte 10 liter för 99:- på Byggmax för att ha som grund på gipsskivorna innan tapetsering. Den var ungefär lika effektiv som att pensla på lite mjölk på väggen.
Byggmax Midun är helt super, kostar 500 för 10 liter.

Ragganof skrev:
Du bör nog utföra nån sorts "slittest" med.
Jag målade min trätrappa med Beckers i mitt förra hus, höll över förväntan, trots invasion av ungar.
buspojken skrev:
[bild]

Denna färg har ja använt, kändes väldigt vattnig och hade precis 0 täckförmåga. Blev bara glansigt
Jag har målat ett par 3-litersspänner av den färgen, men bruten 0502. Jag kan hålla med om att täckförmågan inte är 100, men den flyter ut väldigt bra och är trevlig att jobba med.
 
Mats-S
Rusta har spottat upp sig rejält när det gäller målarprodukter, får bra i tester. Jag har börjat handla all färg jag behöver där, har funkat över förväntat hitintills med tanke på priset.
Har en hel del snickerier/lister att måla nu, så det blir en test av deras Lackfärg Pro nu, 300kr för 2.3 liter är ju klart under vad dom tar på "fina gatan" ;-)
 
Mats-S Mats-S skrev:
Rusta har spottat upp sig rejält när det gäller målarprodukter, får bra i tester. Jag har börjat handla all färg jag behöver där, har funkat över förväntat hitintills med tanke på priset.
Har en hel del snickerier/lister att måla nu, så det blir en test av deras Lackfärg Pro nu, 300kr för 2.3 liter är ju klart under vad dom tar på "fina gatan" ;-)
Länkar?
 
Mats-S Mats-S skrev:
Rusta har spottat upp sig rejält när det gäller målarprodukter, får bra i tester. Jag har börjat handla all färg jag behöver där, har funkat över förväntat hitintills med tanke på priset.
Har en hel del snickerier/lister att måla nu, så det blir en test av deras Lackfärg Pro nu, 300kr för 2.3 liter är ju klart under vad dom tar på "fina gatan" ;-)
Hej Mats-S, är lite nyfiken på vad du tycker om Rustas Lackfärg Pro om du hunnit måla något än vill säga?

Mvh Thomas
 
Det händer väl att man använder färg från jula, rusta eller krautas eget märke till något snabbfix i garage, källare eller liknande. Använde billighetsfärg i några av de första rummen vi gjorde i ordning men man märker ju att det täcker sämre och kräver fler lager och alltså mer färg innan det blir bra.
Sen upptäckte jag att jag alltid har 35% rabatt på Caparol med Friskis&Svettis-kortet. Då behöver man inte fundera så mycket längre. På Caparol får man dessutom grym hjälp och riktigt kunnig personal.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.