22 464 läst · 28 svar
22k läst
28 svar
Färgspruta, Sprutpistol, wagner
Beckers Snickerifinish.
Helt outstanding färg. Lägg på ordentligt-låt torka. Du kan inte gå och småpilla, utan gjort är gjort.
Kommer kännas overkligt tjock och gó , om du jämför med eleganten. Som att jämföra drickyoghurt med gräddfil. Typ.
Helt outstanding färg. Lägg på ordentligt-låt torka. Du kan inte gå och småpilla, utan gjort är gjort.
Kommer kännas overkligt tjock och gó , om du jämför med eleganten. Som att jämföra drickyoghurt med gräddfil. Typ.
Den är jättebra, men den blir inte lika hård som Elegant Lackfärg. Snickerifinish lämpar sig inte till möbler eller ytor som utsätts för lite hårdare slitage än listverk. Där är Elegant överlägsen.5.2 racing skrev:
intressant tråd då vi är på gång att måla om köket så jag hoppar in lite
Jag har gått och lurat lite på en spruta men det låter ju helt klart som det går bort, bra att veta!
Luckorna är antagligen inte målade sedan 50 eller 70 talet, mörkt gröna mot mörkt brun stomme
Det ska bli vita luckor och grå stomme, vi kommer nog knappt slipa stommen för allt är otroligt helt och välbevarat. Luckorna inser man ju kräver desto mer förarbete.
Ska jag tänka likadant som ni tycker om innerdörrar här redan eller ska man tänka lite annorlunda? Flugger ligger i kommunen så det hade inte skadat om de har något omtyckt i sortimentet
Jag har gått och lurat lite på en spruta men det låter ju helt klart som det går bort, bra att veta!
Luckorna är antagligen inte målade sedan 50 eller 70 talet, mörkt gröna mot mörkt brun stomme
Det ska bli vita luckor och grå stomme, vi kommer nog knappt slipa stommen för allt är otroligt helt och välbevarat. Luckorna inser man ju kräver desto mer förarbete.
Ska jag tänka likadant som ni tycker om innerdörrar här redan eller ska man tänka lite annorlunda? Flugger ligger i kommunen så det hade inte skadat om de har något omtyckt i sortimentet
@Danne031; När det gäller köksluckor hade jag använt skumgummiroller, blir ett tunnare och finare yta än en filtrulle. Skumgummirollern finns i ett ganska brett format. En tanke är kanske att lägga på färgen med en filtrulle och efterrulla med en skumgummiroller.Testa på en lucka för att se vilket resultat som du tycker är bäst.
köp en bra pensel som är anpassat för ändamålet och en färg av god kvalitet.Om du lär dig stryka en vattenburen lackfärg med rätt mängd färg och rätt strykningshastighet så finns det inga rollers i världen som klår ditt färdiga resultat.Skumgummirollerns nackdelar är många.Kör du för tunna lager vilket är nödvändigt för att den överhuvudtaget skall rulla på sitt skaft så hinner färgen torka innan du färdigställt hela innerdörren.dessutom får du små grängningsmärken eller ränder efter rollerns "spets" eftersom den inte har skaftets stadga ut i spetsen så att säga.Använder du filtroller vilket är något bättre än sämst så kan detta medföra luddsläpp vilket iof kan avhjälpas något genom att först linda rollern med några varv tejp och dra av den.
Nädå, har målat trappnosar med Snickerifinish, och det håller finfint.Jens_H skrev:
Även någon pall och lite plock som får stryk - går utan problem.
Den duger inte till ställytor bara, där är Eleganten tyvärr bättre,..
Och den gulnar hur mycket?
Hehe. Nån som jobbar i en stor fin färgaffär från ett av dom ledande märkena här?
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Färgspruta Wagner Airless Control Pro 250 M med tillbehör - Åhus
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Färgspruta WAGNER Airless Control Pro 250 M Lasyr?
Färg, Måla & Tapetsera -
Wagner färgspruta (ProjectPro 117), hur mycket ska färgen späs?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Wagner 585i Flexio färgspruta. Stockholm/Ekerö.
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Wagner P115 färgspruta - trasig
Säljes, Uthyres & Skänkes