ja jag har en 10mA för badrummet inkl dess golvvärme, tyckte det var lämpligt med tanke på att man är blöt och leder bra, så jag ville ha lite extra säkerhet där, och den har inte löst utan orsak en enda gång.
och som framgick av en tråd här i forumet så känns 30 mA nåt vedervärdigt, och då är det ju säkert än mer vedervärdigt i ett badrum.
jag har aldrig fått så mycket genom mig att jag löst en JFB, och hoppas jag slipper..
 
Skall man gå på rekomendationer för små arbeten enligt eios egenkontroll så finns det en punkt där man skall intyga att ledningen inte trycker eller klämmer mot ngt.
Känns som om ni inte skulle kunna gå i god för att den inte gör det.
 
ellärare tyresö skrev:
Skall man gå på rekomendationer för små arbeten enligt eios egenkontroll så finns det en punkt där man skall intyga att ledningen inte trycker eller klämmer mot ngt.
Känns som om ni inte skulle kunna gå i god för att den inte gör det.
Det var kabelskal med FK i. Ledningarna är inspekterade och löper fritt. Kabelskalen är "hela" och kan inte öppnas med annat än verktyg. Inga problem, men tack för synpunkterna!:)
 
om det varit EKK eller annan kabel så hade vecket ,eller ska vi kalla det böjen, sett annorlunda ut. Det ser man direkt skillnad på.
Nu har du ju konstaterat att det är FK i kabelhölje, eller så kan det vara PVC-slang som man annars brukar använda för just sådana fall, så det är lugnt.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.