Flyttade in dom inåtgående bitarna först. Sitter som berget med sättlim. Sen kapat bort resten av dom långa bitarna som jag tänkt använda till att täcka upp sidorna med. Behöver dock höja golvet i utrymmet ca 16mm med någon skiva. Hade sen tänkt lägga någon plastmatta med lite uppvik och täta längs alla kanter. Spelar val av material någon roll till skivan? MDF, OSB eller annat?
 
  • Öppet underskåp utan hyllor med synliga vattenskador och skärbrädor ovanpå. Renovering eller reparation behövs.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Varför ska du höja golvet?
 
R Robertr81 skrev:
Tack! Lite av anledning till att jag frågar är att grannen på samma innergård fast huset mittöver (landshövdingehus) hade en vattenläcka och dom fick riva upp golvet och hittade då asbest, vet inte men kanske var något lim.
Jag är osäker på vad som dyker upp under skåpet. Är en ny lenolium matta inlagd i resten av köket och under den är det en annan lenoliummatta. Kanske att den undre mattan gjordes samtidigt som köket. Hur får man väck den svarta täcksidan/sockeln under skåpen?
Hyresvärden är inte alltid så tillmötesgående i allt tyvärr
Du ska montera in en diskmaskin i en hyresrätt utan att fråga hyresvärden om lov först bara för att den inte alltid är så "tillmötesgående"? Låter ju som en klockren idé :rolleyes:(y)
 
G GoGetLost skrev:
Du ska montera in en diskmaskin i en hyresrätt utan att fråga hyresvärden om lov först bara för att den inte alltid är så "tillmötesgående"? Låter ju som en klockren idé :rolleyes:(y)
Pratat med hyresvärden. Allt ok
 
R Robertr81 skrev:
Pratat med hyresvärden. Allt ok
Det framgick inte i tråden, lät som du struntade i din HV (y)
 
  • Gilla
Robertr81
  • Laddar…
A A-Man_08 skrev:
Varför ska du höja golvet?
Är lägre där inne pga att det lagts mattor på mattor under åren utanför utrymmet. Lägger jag ett droppskydd där som det ser ut nu rinner en eventuell vattenläcka in under linoliummattorna. Samt enklare få i/ur maskinen om det är samma nivå..
 
Redigerat:
G GoGetLost skrev:
Det framgick inte i tråden, lät som du struntade i din HV (y)
Nej men det går trögt den vägen. Men var ok att jag fixade skåpet själv. Dom har hjälpt mig med att få ut en elektriker som kommer för att sätta upp ett uttag inom kort. Sen ska min certifierade rörläggarkompis koppla in vattnet så allt det viktigaste kommer att göras av yrkesfolk. Men vill själv utföra ett bra arbete med utrymmet
 
Redigerat:
  • Gilla
GoGetLost
  • Laddar…
Använd främre och bakre sockel som du tog bort till att täcka sidorna på skåpen.
 
  • Gilla
Robertr81
  • Laddar…
A A-Man_08 skrev:
Använd främre och bakre sockel som du tog bort till att täcka sidorna på skåpen.
Yes tänkte det . Den främre är dock något högre och passar inte rakt av
 
BirgitS
R Robertr81 skrev:
Behöver dock höja golvet i utrymmet ca 16mm med någon skiva. Hade sen tänkt lägga någon plastmatta med lite uppvik och täta längs alla kanter. Spelar val av material någon roll till skivan? MDF, OSB eller annat?
Du kan ta vad som helst som har rätt höjd.
 
  • Gilla
Robertr81
  • Laddar…
Såga till den?
 
  • Gilla
Robertr81
  • Laddar…
A A-Man_08 skrev:
Såga till den?
Sågade till en annan bit och sparar frontbiten om man i framtiden vill ha tillbaka skåpet. Kan man sätta dit det med justerbara ben och sen passa in den avsågade sockeln
 
Lite före och efterbilder. Bara droppskydd och diskmaskin kvar nu :)
 
  • Ett köksskåp utan hyllor eller innehåll visar sliten och fläckig träbotten samt väggytor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tomt skåputrymme, vit målad insida, OSB-golv, del av plastpåse, hörn av rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hörn av ett rum med brunt golv, vita väggar, öppen dörr och skräp på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Nyfiknanicke och 1 till
  • Laddar…
Har du du inte tagit upp hål för slang och el?
 
A A-Man_08 skrev:
Har du du inte tagit upp hål för slang och el?
Jodå. I högra hörnet en bit ovanför golvet enligt installationsanvisningen för den diskmaskin jag köpt och i samråd med rörläggaren. Syns nog bara inte på bilderna
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.