S Stefan1972 skrev:
Om det där är färgen som är kvar nu, hur såg den ut från början då? Hällde ni ut färgen på den?
Hej! Vi försökte hälla :) Skämt åsido var det högt upp i gavelspetsarna och blev en hel del kladd. Problemet är att inget får bort färgen! Skrapade den och då försvann det mesta, resten är det inget som hittills bitit på!
 
Enklast men inte direkt billigt är väl antagligen linoljesåpa. Pensla på det och täck med gladpack och låt det vara nåt dygn och spola av.
Avfettning och sånt kan du glömma, det löser inte torkad färg på något vis.
 
Måla direkt på plattformen om det nu trängt in i träet.
Eller är det kluttar som sitter?
 
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Måla direkt på plattformen om det nu trängt in i träet.
Eller är det kluttar som sitter?
Finns små nersänkningar i utan, halkskydd, där sitter färgen.
 
Lägg ner o köp ställningen. Alternativt en ny plattform. Förstår egentligen inte problemet, ytterst få ställningar har rena plattformar
 
Prova med högtryckstvätt.
 
  • Gilla
Martin321
  • Laddar…
D Dessi skrev:
Finns små nersänkningar i utan, halkskydd, där sitter färgen.
Ja då förstår jag att de inte vill ta tillbaka den. Halkskyddet tappar ju en del av funktionen om det är så där mycket färg.

Om ni försökt täcka den och det där är hur det blev. Då undrar jag vad ni täckte med? Färg? :D
Antagligen är det enda som hjälper nån form av maskinell bearbettning om det sitter i fördjupningar.

Det eller köpa ställningen.

Men ärligt. hur tänkte ni att de skulle reagera när ställningen var målad? För det där känns ju inte som spill utan mer att ställningen är infärgad. Varför inte skälja av när ni nyss hade målat :)

Jag har så många frågor! :rofl::crysmile:
 
Appendix Appendix skrev:
Ja då förstår jag att de inte vill ta tillbaka den. Halkskyddet tappar ju en del av funktionen om det är så där mycket färg.

Om ni försökt täcka den och det där är hur det blev. Då undrar jag vad ni täckte med? Färg? :D
Antagligen är det enda som hjälper nån form av maskinell bearbettning om det sitter i fördjupningar.

Det eller köpa ställningen.

Men ärligt. hur tänkte ni att de skulle reagera när ställningen var målad? För det där känns ju inte som spill utan mer att ställningen är infärgad. Varför inte skälja av när ni nyss hade målat :)

Jag har så många frågor! :rofl::crysmile:
:) ja du hur tänkte vi....kanske inte alls! Det är närbilder på fläckarna. Kanske den var fläckig från början, kollade inte! Vi täckte inte!! Få se hur den blir efter helgen. Återkommer med bild om det blir bra!
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
D Dessi skrev:
:) ja du hur tänkte vi....kanske inte alls! Det är närbilder på fläckarna. Kanske den var fläckig från början, kollade inte! Vi täckte inte!! Få se hur den blir efter helgen. Återkommer med bild om det blir bra!
Lycka till iaf :)

I värsta fall om inget annat skulle fungera så skulle jag bara sätta denna på en borrmaskin:

https://www.clasohlson.com/se/Ståltrådsborste-100-mm,-Bosch/p/40-9213
 
Appendix Appendix skrev:
Lycka till iaf :)

I värsta fall om inget annat skulle fungera så skulle jag bara sätta denna på en borrmaskin:

[länk]
Tack!
 
D Dessi skrev:
Tack!
Jag ju måste först få fråga hur ni tänkte men sen hoppas jag ju att mitt förslag löser det hela :D

Återkoppla gärna hur det går
 
Eller så skaffar du sprayfärg i den gråa nyansen och sprayar dem till enhetlig färg.
 
Hetvattentvätt får du dom rena.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.