P PurreP skrev:
Det är viktigt att man som konsument står på sig om sin rätt att få reklamera sådana partivaror vid fel.

Återköp är inte en korrekt kompensation om du inte kan gå till en annan butik och köpa en ersättningsvara för samma pengar, är ersättningsvaran dyrare ska du kompenseras för det, du ska även ersättas för andra kostnader såsom eventuella resekostnader eller fraktkostnader.

Detta partisälj snedvrider konkurrensen mot de som håller stabila sortiment över tid...

Detta hjälper tyvärr inte TS...
Håller med i sak men det är inte tillämpligt här. TS vara fungerar.
 
tttomten TomasJor skrev:
Håller med i sak men det är inte tillämpligt här. TS vara fungerar.
Varan funkar väl inte utan slippapper
 
  • Gilla
  • Haha
tttomten och 2 till
  • Laddar…
harry73
Askebro Askebro skrev:
Varan funkar väl inte utan slippapper
Inte heller utan el, men tro inte att JULA säljer elabonnemang.
Jag håller helt med om att svaret TS fick inte var till stor hjälp till honom och att ett ursäkt + några tips hur han (hjälpligt) kan fortsätta använda maskinen hade varit det minsta man kan förvänta sig.
T ex kunde de ha lämnat kontaktuppgifter till importören för att höra om andra försäljare,
tipsat om att borra egna hål i papper med samma storlek,
tipsat om beställa på ebay eller andra försäljningskanaler de vet om (eller kan hitta efter kort googling)
Men att tillräkna Jula ett större ansvar än så, blir bara konstigt.
 
  • Gilla
Fairlane och 3 till
  • Laddar…
M miks62gbg skrev:
Jula
[länk]

[länk]
Dom där är bara sex hål. Fyra för lite.
 
C
harry73 harry73 skrev:
Inte heller utan el, men tro inte att JULA säljer elabonnemang.
004973.jpg
624115.jpg
624027.jpg
 
  • Gilla
kristofo och 3 till
  • Laddar…
Köpte en liknande på Jula och köpte även slippapper samtidigt efter jag frågat personalen vilket jag skulle ha, inte var det samma hålbild.... :mad:
 
Johan1975z skrev:
Borra eller köpa på Ebay blir bara en extra sak i vardagsstressen.
På vilket sätt är det stressigt att handla på eBay?
Du klickar på köp, betalar och så får du grejerna på posten. Är det så små kollin som slippapper kommer det nog ända hem till brevlådan.

Kan tänka mig betydligt mer stressigare grejer.
Som att försöka hinna till Jula på ens lediga tid, fastna i trafiken med hundratals andra bilbundna som också försöker hinna till Jula på sin lediga tid, ranta runt i varuhuset och försöka hitta rätt hylla, fumla med kunddatorn vars touchskärm aldrig fungerar bra, upptäcka att papprena man skulle ha var slut, fastna med grejer man inte tänkt sig köpa från början i en stillastående kö vid kassan där personen längst fram ska göra en reklamation samtidigt som hen ska gå både ur och i kundklubben och absolut ha reda på vilken miljöcertifiering toalettrengöringen för 9,95 följer.
 
  • Gilla
  • Haha
Fario och 9 till
  • Laddar…
A
Du kanske har lite svårt att förstå eller så gör du dig bara till?
Det blir ett ”undantag”!!

Ex. Jag ska åka och handla idag men jag måste beställa mjölken via Amazon för Ica har slutat med mjölk.

Om jag har satans massa verktyg hemma så vill jag slippa behöva lägga ner min fritid på att behöva lista ut var jag kan hitta reservdelar och tillbehör.


T tompaah7503 skrev:
På vilket sätt är det stressigt att handla på eBay?
Du klickar på köp, betalar och så får du grejerna på posten. Är det så små kollin som slippapper kommer det nog ända hem till brevlådan.


Kan tänka mig betydligt mer stressigare grejer.
Som att försöka hinna till Jula på ens lediga tid, fastna i trafiken med hundratals andra bilbundna som också försöker hinna till Jula på sin lediga tid, ranta runt i varuhuset och försöka hitta rätt hylla, fumla med kunddatorn vars touchskärm aldrig fungerar bra, upptäcka att papprena man skulle ha var slut, fastna med grejer man inte tänkt sig köpa från början i en stillastående kö vid kassan där personen längst fram ska göra en reklamation samtidigt som hen ska gå både ur och i kundklubben och absolut ha reda på vilken miljöcertifiering toalettrengöringen för 9,95 följer.
 
Johan1975z skrev:
Om jag har satans massa verktyg hemma så vill jag slippa behöva lägga ner min fritid på att behöva lista ut var jag kan hitta reservdelar och tillbehör.
För att slippa komma tomhänt från Jula kan man kolla på nätet om dom har prylen i lager innan man åker dit. Det tar ungefär lika lång tid som att beställa prylen på nätet...
 
  • Gilla
JustDoIt
  • Laddar…
Trots att jag har en Bosch har jag råkat ut för att papper med passande hålbild inte gått att uppbringa.
Det har lett till att jag gjort det till ett ickeproblem genom att ha en hålpipa i boxxen:)
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
A
useless useless skrev:
För att slippa komma tomhänt från Jula kan man kolla på nätet om dom har prylen i lager innan man åker dit. Det tar ungefär lika lång tid som att beställa prylen på nätet...
ja, det har du rätt i. Men det är lättare om man handlar vissa saker på ett ställe. Jag har inget ebaykonto. Jag förstår TS, det går att lösa men blir ett extra moment
 
A
P Pysslarn skrev:
Hahaha, här har vi väl årets första troll eller? Två inlägg, i samma tråd, nummer ett och nummer nio och därefter dödstyst. Men här ventileras åsikter som bara den och vi är uppe i 71 inlägg; 72 med mitt.

Den här killen har verkligen tryckt på alla knapparna för att dra igång en forumstorm och nu sitter han någonstans och garvar. Ett bra exempel på hur flockbeteende utvecklas. Lägg ner den här skiten och begrav tråden så ägnar vi oss åt lite seriöst verktygssnack.

Hepp!
//Ronnie
Troll är någon som hittar på. Jag är fortfarande besviken. Det handlar inte till största del om pengar men mer om principen. Deras kundtjänst är kass. När min gräsklippare gick söner som jag köpt hos hornbach så bytte de ut den utan att ifrågasätta. Jula är vidriga när det väl krånglar
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Ändå kräver du att få köpa slippappret där och ingen annan stans?:thinking:
 
  • Gilla
JustDoIt och 3 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
För att slippa komma tomhänt från Jula kan man kolla på nätet om dom har prylen i lager innan man åker dit. Det tar ungefär lika lång tid som att beställa prylen på nätet...
Det enda man kan vara säker på är att Julas lagersaldo är väldigt osäkert.
Gäller inte bara dem, det varkar vara komplicerat för många butiker.
 
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
A Nicke1234 skrev:
Troll är någon som hittar på. Jag är fortfarande besviken. Det handlar inte till största del om pengar men mer om principen. Deras kundtjänst är kass. När min gräsklippare gick söner som jag köpt hos hornbach så bytte de ut den utan att ifrågasätta. Jula är vidriga när det väl krånglar
Dom har väl inte en kass kundtjänst för att du inte får byta en felfri vara?
Om din slipmaskin hade gått sönder under garantitiden är jag 100% säker på att Jula hade bytt den eller reparerat den.
Om du hade krävt att få byta din gräsklippare hos Hornbach för att de slutat sälja knivar till den är jag lika säker på att de hade vägrat precis som Jula.

Kan du inte visa mailet som du skickade till dom istället för att bara visa svaret så kan vi andra få göra oss en egen uppfattning om hur kass kundtjänsten är?
 
  • Gilla
RompisKompis och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.