fast 10% rabatt säger inte så mycket. Elektrikern jag anlitade för att bytta central gav mig 20% rabattt, priset på 10kvmm RK var ändå ca. 3ggr så högt om hos elbutik.se. Nu var det bara tråden han stod för jag hade handlat allt annat själv på elbutik. Var dock osäker på vilken kopplingstråd som behövdes inne i centralen, så den fick han sälja.

Jag ser inget större fel i den prissättningen så länge han tillåter mig att handla prylarna själv, hans prissättning är givetvis fri.

Däremot så gjorde han dessutom ett ganska dåligt jobb så jag kommer inte att ta hit den elektrikern nån mer gång.
 
Han hade ju inte behövt ge någon rabatt alls. Man kan inte anklaga en entrepenör att han vill käna pengar, det är ju underförstått. Vissa material har han mycket rabatt på andra väldigt lite. Firman följer branchpraxis vilket är GNP. Sen är det upp till konsumenten att förhandla och leta bra priser om det är viktigt för honom. Eller köpa materiel och göra arbetet själv, men då får han först
investera några år av sitt liv att utbilda sig och ta behörighet.
 
A
spinout skrev:
Man kan inte anklaga en entrepenör att han vill käna pengar, det är ju underförstått.
Man kan inte gärna klandra en kund som inte vill betala mer än nödvändigt heller eller hur?

spinout skrev:
Eller köpa materiel och göra arbetet själv, men då får han först
investera några år av sitt liv att utbilda sig och ta behörighet.
Jag ser inga större problem med kombinationen "köpa materiel själv och låta en elektriker göra arbetet".
 
Men visst ser det bra ut på fakturan med en liten rabatt?! :)
Om killen sen höjer grundpriset med 10 % innan han lägger på avdraget så känner väl kunden iallafall att han har fått något litet extra jämfört med att betala fullt pris?!
 
Är elisen färgblind ? bara svart rk "ler"
Mvh Tille
 
Tycker det verkar väldigt billigt. och helt ok.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.