F frause skrev:
Det är väl ännu bättre att sätta upp ett ljusrelä så slipper man välja alls.
Du tänker ett ljusrelä på utebelysningen, och behålla befintlig brytare till uttaget?
Ja, det är inte så dum ide'.
 
  • Gilla
ptlf
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Måste väl ändå vara enklare att sätta upp en till vridbrytare, och låta den ena gå till uttaget, och den andra till utebelysningen?
Då blir det ju mer kablar tänker jag 🙄
Blir kanske enklast med en kronströmbrytare men vrid är ju enklast se på när det är av eller på.
 
P ptlf skrev:
Dom där har väl bara två lägen, av o på!?
Nej.
Vridbrytaren har 4 lägen. 0 - 1 - 2 - 1+2 Vridströmställare 16A, e-handelssida, prisinformation, "Green Premium"-märke, köpknapp, kvantitetsväljare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ptlf
  • Laddar…
nisse123 nisse123 skrev:
Nej.
Vridbrytaren har 4 lägen. 0 - 1 - 2 - 1+2[bild]
Vad jag förstår har den utgått ur sortimentet, men det är ju inte omöjligt att den går att få tag i ändå. Det är ju även fler kombinationer än vad som efterfrågades från början, men det kanske inte är så viktigt?
 
F frause skrev:
Vad jag förstår har den utgått ur sortimentet, men det är ju inte omöjligt att den går att få tag i ändå. Det är ju även fler kombinationer än vad som efterfrågades från början, men det kanske inte är så viktigt?
Nä fler kombinationer gör ju inget men gäller ju hitta en då....😏
 
Köp en sån här då!

Produktsida för en Aqua Stark Strömställare, prisangivelse, köpknapp, kvantitetsväljare, och Green Premium-märkning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dan1891 och 1 till
  • Laddar…
nisse123 nisse123 skrev:
Köp en sån här då!

[bild]
Klart snyggare lösning än 2 separata brytare!
Fast man måste ju koppla in eller flytta kabel ändå...Men det måste ju göras i vilket fall om TS vill ändra mot hur det ser ut nu.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.