Tillåter föreningen att kakelugnen tas bort så sälj den "på rot". Att ha en sådan oanvänd är trist. I mitt förra, gamla, hus var kakelugnen borttaden och drömmen var att få in en sådan igen. Den har ett andrahandsvärde.
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Jag tänkte nåt i den här stilen och det är synd att ta bort kakelugnen då den r väldigt fin
 
  • Översiktsplan av lägenhet, möblerad, sovrum, vardagsrum, badrum, hall, måttangivelser, digital plattform, designapplikation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Modernt vardagsrum med öppen planlösning, köksö, takfläkt, elegant inredning och ljust färgschema. Grafik från en app.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Med induktionshäll med integrad köksfläkt. Samt ha kyl/frys i hallen för den tar då mkt plats.
 
Samt måste badrummet uppdateras då allt är väldigt gammalt.
 
Jag tänkte behålla kakelugnen då den är så fin.
Därmed kommer jag flytta kul/frys till hallen.
Se bilderna nedan. Vad tycks?
 
  • Modernt kök och vardagsrum, öppen planlösning, minimalistisk design, digital skärmbild, inredningsapp, vit inredning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Det är en bild av en ritad planlösning för en lägenhet, inklusive möbler och måttangivelser.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
D Diana Ericsson skrev:
Jag tänkte behålla kakelugnen då den är så fin.
Därmed kommer jag flytta kul/frys till hallen.
Se bilderna nedan. Vad tycks?
Ps löste problemet med köksfläkten med att få till en induktionshäll med inbyggd köksfläkt
 
D Diana Ericsson skrev:
Ps löste problemet med köksfläkten med att få till en induktionshäll med inbyggd köksfläkt
Det löser inte problemet. Du måste evakuera luft från rummet. Hur löser du det?

Föreningen bör definitivt kontaktas. Har du redan gjort det, och vad säger de isf?
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Inte menat som en elak fråga, men har du räknat på vad detta kommer kosta?

Skulle det inte vara bättre att skaffa en lite större lägenhet?
 
Beroende på vart lägenheten ligger så skulle jag nog prata med ett par mäklare för att säkerställa vad dom tror om värdet efter åtgärderna. Det kan mycket väl vara så att marknadsvärdet varken går upp eller i värsta fall sjunker.

Har svårt att se att du skulle kunna ansluta avloppstammen till badrummet utan att riva ut det så finns inte det behovet blir det snabbt väldigt dyrt.

Jag skulle övervägt att köpa en annan lägenhet. I nuvarande marknad så är det ekonomiskt fördelaktigt att byta till dyrare boende.
 
  • Gilla
klimt
  • Laddar…
D Diana Ericsson skrev:
Jag tänkte behålla kakelugnen då den är så fin.
Därmed kommer jag flytta kul/frys till hallen.
Se bilderna nedan.
Är det en vägg mellan hall och sovrum? Har för mig att en kompis ville ha sovrum utan dörr(vägg) men en trapp till det. Han fick inte ha så utan det var krav att kunna stänga till. Men det var en del år sedan.
 
Claes Sörmland
D Diana Ericsson skrev:
Samt måste badrummet uppdateras då allt är väldigt gammalt.
Passar ju väldigt bra om köket ska flyttas, då kan avloppsstammen och vatten lätt dras om till rummet. Och även ventilationen, en trumma dras då ovanför det nya badrummets sänkta tak, från det gamla kökets imkanal till platsen för det nya.
 
L Liljeros skrev:
Beroende på vart lägenheten ligger så skulle jag nog prata med ett par mäklare för att säkerställa vad dom tror om värdet efter åtgärderna. Det kan mycket väl vara så att marknadsvärdet varken går upp eller i värsta fall sjunker.

Har svårt att se att du skulle kunna ansluta avloppstammen till badrummet utan att riva ut det så finns inte det behovet blir det snabbt väldigt dyrt.

Jag skulle övervägt att köpa en annan lägenhet. I nuvarande marknad så är det ekonomiskt fördelaktigt att byta till dyrare boende.
Lägenheten ligger på en känd adress mitt i stan(Stockholm). Har ägt min lgh i 23 år och kan inte sälja o köpa nytt då jag har inte möjlighet att få ett nytt lån då jag är långtidssjukskriven men har sparat en del för renovering.

Badrummet skall ändå renoveras för den är gammal.
 
fubar fubar skrev:
Är det en vägg mellan hall och sovrum? Har för mig att en kompis ville ha sovrum utan dörr(vägg) men en trapp till det. Han fick inte ha så utan det var krav att kunna stänga till. Men det var en del år sedan.
Just nu är det ingen vägg i befintliga köket som ska bli sovrummet men ja en vägg och dörr hade jag tänkt lägga till.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.