Larsa skrev:
Väldigt snyggt!
Hur gjorde du med lådorna? Vilket Material och vilka expansionsbeslag?
Fusk (eller rättare sagt nog ett smart drag ;-)) mekaniken allt utom front på lådorna är köpta på IKEA, det är BLUM grejer som alla i princip använder. Den enda låda jag faktiskt byggde helt var den under inbyggda ugnen..
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Haha, ja det var smart. Har själv byggt lite lådor och det är drygt som attan :D
 
Fundera länge på hur dom skulle göras och se ut. Ritade till sist stål som Toolbox gjorde. TB90 system, är ju ett MEC system men kör man kvistfritt så funkar det bra (inte enligt arbetsmiljöregler men jag får väl skylla mig själv).

Egentligen så är det lite fel ordning eftersom jag inte riktigt ville bygga alla skåpen och sen upptäcka att jag inte klarade av att få till vettiga luckor, att det inte skulle bli bra helt enkelt.

För att känna mig lite säkrare så gjordes faktiskt de 4 första skåpen helt klara med luckor innan dom sattes upp som ni kan se nedan...

först lite legobitar :)

IMG_3538.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_3536.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Både profil och mot profil gjordes i samma stål, dom är ju ganska tunna luckorna....

IMG_3540.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_3544.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Alla gjordes lite stora nån mm och efter att dom var ihop satta använde jag vertikalfräsen och en planosliprulle

IMG_3546.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_3542.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


falsen frästes förstås efter hopsättning

IMG_3547.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_3543.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Denna bilden är faktiskt efter nästan 8 år, inga sprickor vilket jag blev lite tveksam om det skulle bli eller ej

IMG_0029.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


några fler bilder när det är använt ett antal år..
dålig kvalitet på kamera och fotograf men det syns väl ändå hur det blev, ska det säljas får det bli nya bilder ;)

20151003_090137.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20151003_090148.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20151003_090157.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20151003_090211.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20151003_090217.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 16 till
  • Laddar…
Blidde ju jättebra! :D
..helheten då.. :D
 
Ska städa nån dag :) o ta lite bilder....
 
Fungerar ditt kylskåp från helvetet? Jag vet inte hur många gånger mitt lagades och hur mycket pengar det kostade innan jag slängde mitt i våras. Husqvarna borde be om ursäkt ;)
 
Ramnemark skrev:
Fungerar ditt kylskåp från helvetet? Jag vet inte hur många gånger mitt lagades och hur mycket pengar det kostade innan jag slängde mitt i våras. Husqvarna borde be om ursäkt ;)
Lagat av deras service gubbar två eller tre gånger, fläkten i frysen fryser fast :( ser men det direkt att den börjar bli för varm så kan man frosta ur den men inte speciellt kul... Tänkt o byta snart men det ska bli av också...
 
Då har du samma problem som nästan alla ägare av de skåpen. Mitt lagades 3 ggr för ungefär 50% av kostnaden för skåpet, senast gick kompressorn sönder och de ville ha 7000kr för att laga det. Ett nytt skåp med 5 års garanti kostade knappt 10. Så jag slängde mitt.
 
Vårt Huskvarna har oxå lagats 2 gånger.
 
Ingen vidare kvalité, synd dom var i övrigt rätt i utseende och funktion..
 
lovade ju att ta några helhetsbilder, ljuset / kameran / fotografen är inte i klass med en mäklare men man ser nog ungefär hur det ser ut :)

Köksdelen

IMG_0229.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_0231.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Matplats sidan, totalt är köket på ca 30kvm

IMG_0225.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
lobbin och 9 till
  • Laddar…
Är det linoleumplattor vid arbetsytorna? Isf är ni nöjda med dem? :)

Ser jättefint ut iaf, helheten på köket menar jag! (y)
 
Snigla skrev:
Är det linoleumplattor vid arbetsytorna?
Jo, det är linoleum, jättenöjda, lite självläkande om man tappar en kniv etc. enda felet är att några har släppt i hallen, bara lite i kanten men ändå, har egentligen inte med plattorna att göra utan läggningen, för stor yta limmades på en gång..
 
Vi har också tittat på lioleumplattor. Hur har du löst övergången till det andra golvet? Det ser inte ut som någon större list/tröskel på bilden, vilket ser snyggt ut. En närbild kanske? Tack!
 
leby skrev:
Jo, det är linoleum, jättenöjda, lite självläkande om man tappar en kniv etc. enda felet är att några har släppt i hallen, bara lite i kanten men ändå, har egentligen inte med plattorna att göra utan läggningen, för stor yta limmades på en gång..
Har ni limmat "lösa" plattor? trodde dom lades flytande med typ klick som på laminatgolv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.