Hej!

Måste bara fråga vad det är för märke/modell på skjutdörrarna i burspråket? (Letar after liknande själv...)

Ser mycket trevligt ut!

/Fredda
 
Mycket, mycket inspirerande! Vad räknas som ett "litet" hus? Jag tycker att det ser ganska "stort" ut och det är ju så SNYGGT med kamin i mitten, hur gjorde ni skorstenen (vanlig mur?) och varför blev det mur? Uplightsen är riktigt snygga tycker också jag!
 
det ser ut som att det kommer bli ett fint hus.
skulle man kunna få se ritningen
 
Jag instämmer med övriga. Ett jättefint hus med perfekt läge, men...
Vad hände med strandskyddet? Finns det dispens att söka?

 
Tack för alla vänliga kommentarer!

Budgeten för huset - som ligger i mellersta Sverige, har väl varit en smula....flytande då vi under processens gång har valt de material, vitvaror, blandare, fläktar o dyl. som vi gillar, vilket har gjort att det hela troligtvis har blivit avsevärt mycket dyrare än vad det kunde ha blivit. Men tack vare hjälp från bekanta, bekantas bekanta, ett envetet prutande, samt ett oändligt antal egna arbetstimmar (främst i form av hjälpreda till hantverkare, är relativt oerfaren byggare själv) stannar slutsumman för hus ex. carport/trädgård troligtvis på förhållandevis låga 1,5-1,6 vilket naturligtvis är mindre än om allt hade projekterats externt. Så jag antar att det beror på hur mycket man värdesätter sin egen tid (och sociala liv…) Tilläggas kan väl även att anledningen till att vi överhuvudtaget får bygga ett liknande hus på en sjötomt i en annars ohyggligt restriktiv kommun är att det tidigare låg ett större hus på tomten vilket redan då bröt strandskyddet.

Skorstenen är murad vilken snart kommer att putsas i samband med att målaren kör igång. Anledning till att vi valde att mura är att det är en mer gedigen (och bestående?) lösning än vanliga rör med större möjligheter till personliga lösningar.

Skjutdörrarna vid burspråket är från Skånska byggvaror vilka för bra och hyfsat billiga produkter. Övriga fönster i huset är från Elitfönster.
 
Vilket kanonfint hus. Hur stort är det? har du någon ritning att visa? Ungefär så där har jag tänkt att vårt hus ska se ut.
Hälsningar Maja
 
Ytterligare bilder; (26) Ytterpanel "nästan" klar
 
  • 1_6.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
27
 
  • 1_7.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
28
 
  • 1_8.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
29
 
  • 1_9.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
30; Målat och klart (?)
 
  • 1_2_001.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
31
 
  • 1_5.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
32; Målat...
 
  • 1_3.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
33
 
  • 1_10.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
34
 
  • 1_013.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.