P
En sak man bör tänka på med Cutters är att det borrar bort en del material, så att skruven möjligen inte sitter lika bra... Inbillar mig därför att skäret är till nackdel i mjukt trä men till fördel i hårt, sprött trä.
Inget jag undersökt närmare själv, utan ett rykte som jag tycker låter rimligt.

Jag har en spaxlåda sedan tidigare, men skruven har ju blivit så ruskigt dyra nu. Har därför kompletterat med V/S/B Jetting sortiment, som jag tycker har bra prestanda till helt OK priser. Den har också någon slags skär/"vågiga gängor" liknande spax men tydligare.

Har för mig att jag gav 4-500 +m för deras låda. Denna är större än Spaxlådan och innehåller fler dimensioner. Dimensionerna är lite mer anpassade till bygg jämfört med Spaxlådan.

Länk Jetting:
http://www.vsbyggskruv.se/produkter/traskruv.asp
 
Spax liksom Jetting från V/S/B har bägge självborrande skruv. Dessutom har spaxen och jetting inte borrgängen lika långt upp på skruven så dem ger bättre utdagsvärden än ESSVE. Sug på den! Tänkt på att alla dessa skruv med frässkär på gängen förstör plast och nylonplugg. Då är det bättre med en normal skruv från t.ex. Spax.
 
gifen skrev:
Vill man lyxa till det kan man använda grabber men då kostar dom det dubbla och det har jag svårt att motivera då essves i mina ögon håller lika god kvalitet.
Grabber? I mina ögon är det en riktig skitskruv, speciellt med LOX-spåret som jag tycker är helt värdelöst. Dessutom går det ju inte att hitta dessa bits ens hos dem som säljer skruvarna.
 
Har aldrig varit besviken på någon grabber produkt jag använt mig av.
Har du fel bits är det inte så konstigt att dom inte funkar:)

Men som sagt, grabber är inte värda sitt pris.
 
Med tanke på att det inte gick att få tag i andra bits än de som fanns i paketet så håller jag fortfarande Grabber skyldiga. ;)

Speciellt ankarskruven var katastrof med LOX-spår.
 
Wurths skruvar är bra med, dom har en egen variant av torx som ger mycket bättre stabilitet än dom vanliga.
 
C
pleqtiz skrev:
till tex denna [länk] :wow::wow:
Läser jag rätt att den är 60 cm lång? :x :wow:
 
Ja de där lådorna verkade inte så dumma. Tyvärr så var de inte så billiga här i stan. 819:- lådan. Lådan för utebruk var ju hyffsad kurs på, Essves låda kostade 1250:-


QUOTE=nomis;1073704]En sak man bör tänka på med Cutters är att det borrar bort en del material, så att skruven möjligen inte sitter lika bra... Inbillar mig därför att skäret är till nackdel i mjukt trä men till fördel i hårt, sprött trä.
Inget jag undersökt närmare själv, utan ett rykte som jag tycker låter rimligt.

Jag har en spaxlåda sedan tidigare, men skruven har ju blivit så ruskigt dyra nu. Har därför kompletterat med V/S/B Jetting sortiment, som jag tycker har bra prestanda till helt OK priser. Den har också någon slags skär/"vågiga gängor" liknande spax men tydligare.

Har för mig att jag gav 4-500 +m för deras låda. Denna är större än Spaxlådan och innehåller fler dimensioner. Dimensionerna är lite mer anpassade till bygg jämfört med Spaxlådan.

Länk Jetting:
http://www.vsbyggskruv.se/produkter/traskruv.asp[/QUOTE]
 
Toppklipp hos axminster på Spax! 3000+ skruv beställt!
 
Har du gjort nån jämförelse med pris i Sverige? Hur mycket det skilde i pris?

slacker skrev:
Toppklipp hos axminster på Spax! 3000+ skruv beställt!
 
Brukar för det mesta köpa Essve Cutters och dom kostar en slant lådan, tex mitt senaste köp 4.2x55 250st för 124+moms. Eller Spax 5.0x80 100st 93+moms så det är helt okej priser men kommer ju ändå inte i närheten av Axminster pris för 1700 Spax i varierande längder för 25 pund, eller 288kr ink moms. Självklart så är det TORX Jag pratar om och inget annat.

http://www.axminster.co.uk/product.asp?pf_id=782572&name=spax&user_search=1&sfile=1&jump=44

Det är i mitt tycke svårt att toppa det priset var än man går och tittar på skruv. Sen att det kanske är längder man inte behöver - Men det är ändå en möjlighet att fylla förråden med bra skruv för en billig slant. d^_^b
 
Det har inte blivit nåt inköp av sortimentlåda då jag tyckte de var lite väl högt i pris.
Men idag svängde jag in på hos min lokala järnhandel bara för att kolla läget lite, hade vägarna förbi så där som det kan bli :).
YES!!! Kampanj på Cutters Lite drygt 600:- för inomhuslådan o 800 nånting för utomhuslådan. Riktigt bra Nu ska jag ta mig tusan köpa bägge två. Kan vara ett tips för Er som e intresserad av dessa!!
 
Vilken är din lokala järnhandel om man får fråga ? :)
 
"Save for later"-funktionen hos Axminster är antingen jättebra eller jättedålig, men nu ligger iaf. ett Spax-kit enligt slackers länk där (tillsammans med "Axminster Bench Blocks Pack of 4" som var tillfälligt slut sist jag beställde).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.