Börjar likna "Den som har mest askar/lådor när man "dör" vinner"........
 
dom fattiga "jag" använder väskor från biltema för efter arbets dagen har man alltid skruvar och pluggar i spikfickorna
 
I dag fikk jeg en ny forsyning med tomme bokser.

80 stk av model 102 med lokk
70 stk av model 202 med lokk
50 stk av model 203 med lokk

Betalte ca 1700,- for alt inkl moms.
Byggmakker bestilte dette fra Essve til meg.


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
helder och 3 till
  • Laddar…
I Sverige går det inte att köpa tomma boxar från Essve (jag har i alla fall inte lyckats). Har ringt och spelat byggare till två av deras försäljare..
 
Hmm det virker rart. Ingen problemer her hvertfall. Prøv å høre med flere butikker.
 
Första fallet av smuggling från Norge till Sverige?! ;)
 
  • Gilla
helder och 2 till
  • Laddar…
badtastex skrev:
Problemet med den nya Essboxen är att den är lite väl stor för att bygga något liknande för, jag har byggt in några av den gamla varianten i en av mina hurtsar eftersom den är kompatibel med Festools systainer i storlek.

[bild]
Inga problem att bygga nått liknande för essboxen mha standard 60cm breda köksstommar. kolla min bild någon sida tillbaka i tråden(den är inte klar, ska kompletteras med utdragbara hyllor)
 
Självklart går det att bygga hyllor där dessa får plats men för mina behov tycker jag att den nya Essboxen känns lite för bulkig - den är gjord för mobilitet och stryktålighet Jag tror att man får plats med mer skruv i en vanlig kökslåda om man inte har behov av att förflytta skruven. Men alla bygger ju förvaringslösningar efter egna önskemål och krav och det är ju bra att vi tipsar varandra!
 
  • Gilla
helder och 1 till
  • Laddar…
Planen min var å bruke Sortimo sin T-Boxx, men valgte å bruke Essbox da den er mye billigere og lettere å skaffe.

Tre raders rack ser ikke så dumt ut heller. Se bilder. Sorry offtopic da det er Sortimo kofferter.


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
vanpire och 4 till
  • Laddar…
Hehe, Det är det här som är skönt med att vara Kille. Får man för sig att man behöver 34st ESSBOX och ett rack så fixar man det! =)
 
Thiger, damen i huset såg ditt inlägg över min axel. Hon klappade mig på huvudet och sa något i stil med "jag har sett till att det kommit upp betydligt mer än 34 lådor här i huset, och allt jag har behövt göra var att be en kille".

Det ligger faktiskt något i det... men nu funderar jag på att beställa 50 systainers bara för att visa var skåpet - sorry, lådan menar jag - skall stå ;)
 
  • Gilla
helder och 5 till
  • Laddar…
Har läst tråden men inte sett något; Kan man använda hörndelen vid handtagen till något? Finns ju plats men ingen box.
 
RPM2006 skrev:
Ligger en annons på tradera. Inte så nycket men ett tips iaf. [länk]
Såg den tidigare och känns spontant rätt dyrt redan..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.