Hej !

Jag står i begrepp att köpa och installera en braskamin med ack.tank till stugan.
Har läst en hel del här om installationer av dessa kaminer.
Det skulle vara kul att höra hur det funkat för er, plus & minus, håller Prity:s grejor vad
som utlovas mm. ?

Har nog tänkt att beställa direkt från "fabrik", det lät från någon här på byggahus som att det funkat bra.
Några synpunkter på det ?
Har redan börjat med vedtillverkiningen för vintern, och har kapat ca 35-40cm på ögonmått, går
det in, och hur grova klabbar kör ni med ?
Den modell jag siktar på heter S3 W17 http://www.krbova-kamna.com/prity-s3-w17-s-vymenikem-p.html
kan den vara vettig till en dåligt isolerad timmerkåk på ca 80m2 fördelat på 2 plan ?
Tänker köra den mot en 500l tank.

Vill höra alla vettiga synpunkter :)
 
ThomasLindgren skrev:
[länk]
Tack för länken, den tråden har jag läst ganska noga, såg att du mest verkar haft trubbel med dåligt rörmokeri.
Hur går din Priy idag, har du kört den sen sista inlägget i tråden, hur verkar kvaliten ?
 
Inget fel på rördragning eller rörmokeri, problem med luft däremot. Har eldat ända fram tills för nån vecka sen, funkar bra. Fortfarande problem med luften men det har ju föga med kaminen att göra.
 
Ok, men det är ju nån sorts recension av kaminen jag var ute efter, kvalitet mm.,
men det kanske någon annan kan bidra med.
(Om du har haft problem med luft i systemet ända sedan installationen är det garanterat något fel i rörmokeriet)
 
Jag är nöjd med kaminen, bra kvalitet, lättsotat, mycket prisvärd.
Som sagt, inget fel med rördragningen, jag var själv med när jobbet gjordes och flera har intygat att det är gjort som det ska. Jag har minst ett element som behöver bytas ut + att jag inte luftar tillräckligt mycket. Har heller ingen källartrappa så det är ganska omständigt att ta sig ner i källaren för att kontrollera mätare, underlättar inte precis att få systemet tipp-topp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.