U Ulf G skrev:
Tyvärr så kan man bara maximalt ha 3 av de 4 plattorna igång samtidigt.. Har man de två större plattorna på så kan man bara ha två och ingen annan platta.
Står att den skall ha 3x 20 Ampere. Om den bara får 3x16 A kanske problemet ligger där? Alla fabrikat är inte anpassade till svenska hem.
 
A
arneri68 arneri68 skrev:
Står att den skall ha 3x 20 Ampere. Om den bara får 3x16 A kanske problemet ligger där? Alla fabrikat är inte anpassade till svenska hem.
Säkringen storlek känner inte spisen av Per automatik
 
electroluxaren skrev:
Säkringen storlek känner inte spisen av Per automatik
Tänkte att spisen har fått någon begränsning för att inte lösa ut säkringar frekvent.

Se https://myrangecooker.se/produkt.php?pid=6409 under stycket övrigt.
 
A
arneri68 arneri68 skrev:
Tänkte att spisen har fått någon begränsning för att inte lösa ut säkringar frekvent.

Se [länk] under stycket övrigt.
Onekligen kryptiskt skrivet
Jag tolkar det som om: gör du detta så ryker säkringarna eller vi har programmerat om spisen.
Så du behöver nog titta i spisen manual om det går att ställa in säkrings storlek.
 
Följer tråden, ska själv köpa en 90 cm induktion med två ugnar och funderar i huvudsak mellan Lofra Venezia och Bertazzoni Professional. Verkar som Lofra har en större platta på 25/26 cm.

Är det någon som vet hur mkt kylfläkten låter på Lofra ugnen, om det är något som stör?
 
Lofras produkter har tyvärr rakt igenom dålig kvalitet. Har köpt spis, kyl och diskmaskin. Samtliga produkter har krävt reperation/gått sönder inom 5 år. Det finns säkert en anledning att dessa produkter har sämst garantier på marknaden (1år) Kundbemötandet efter att produkterna gått sönder/strulat har därefter varit under all kritik. Återkopplingen bristfällig. Jag har även lyft frågan kring om de vill ta något ansvar för att jag ev. haft osedvanlig otur med 3 olika ”måndagsexemplar”. Men varken producent eller återförsäljare vill ta något ansvar eller för den delen hitta en hjälpande väg framåt med att dela på kostnaden. Utan hänvisar enkom till sin 1–åriga garanti.

Efter flera veckors förhalande erbjöd sig återförsäljaren (myrengecooker) att erbjuda 5% rabatt om jag vilja köpa en ny kyl/frys av dem.

Min rekommendation är att Köp INTE dessa produkter
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.