Uppdatering 2023
Samma skräp, håll er borta. Köpte några påsar Hammenhögs på nuvarande kampanj. Bara massa barkbitar och pinnar. Fungerar inte om du har låg höjd och vill behålla skärpan på gräsklipparen. Fick sikta/sila 8 säckar genom 1x1cm nät. En god stund senare hade jag fått ihop en dryg 20 liters murarhink med skräp.

Köp hellre Rölunda Lantliv Toppdress på Hornbach eller Jem&Fix för 40kr/påse. Väldigt lätt att jobba med (fin) inget skräp i påsarna.
 
  • Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
Hade jag varit du hade jag lämnat tillbaka ddet du sållat ut och krävt pengarna tillbaks för motsvarande volym.
 
Sverker i mig säger att det vore helt rätt men det åkte i komposten för att mogna tillsammans med gräsklipp. Var i alla fall ingen sten i.
Men det är ju lite tråkigt att av 8 säckar är en halv påse bös.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Ska vara rättvis och komplettera med lite information. Har spridit ut några påsar Hammenhögs dress vid ett sommarställe i Blekinge. Inga konstigheter i de påsarna över huvud taget. Påsarna inköpta i Blekinge så uppenbart ett annat parti. Så tipset är väl att klämma lite på påsarna innan man köper.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Fick mig osökt att tänka på galenskaparnas ”Köpa grisen i säcken”.
 
C Chippe skrev:
Jag köpte toppdress från Bauhaus i höstas och den var bra. Stämde inte alls med de negativa kommentarerna. Har för mig att jag köpte pga att alla märken hade negativa kommentarer och det handlar nog om batcher, det varier oavsett märke.
Detta är ett gammalt inlägg men ett varningens ord: jag har provat ett par gånger och den har innehållit enorma mängder småsten, kvistar och annat bös. Jag har en gallervält för att sprida ut dress så de större bitarna slipper jag att få på gräsmattan men efter att dressen sjunkit ner i mattan fanns det gott om mindre stenar som slank igenom gallret….inte jätteroligt eftersom jag kör cylinderklippare. Området jag dressade i våras med denna har också fått stora mängder ogräs jag aldrig tidigare har haft. Undvik!
 
  • Ledsen
mexitegel
  • Laddar…
Tråkigt. Jag kom aldrig så långt förra året och tveksamt om jag hinner i år heller.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.