Vi har haft Tapwell i både kök och badrum i mässing, däremot så kan man ju tycka vad man vill om mässing som material i våtrum, det blir ärgat rätt snabbt av vattenstänk men går iofs att putsa upp rätt enkelt med mässingputs. Övrigt ang. Tapwell har jag varit väldigt nöjd, känns som kvalitetsgrejer.

Marlen Eskilsson skrev:
Jag kan rapportera att det blev Tapwell. När jag badade i förra veckan gick det inte att tappa ut vattnet, bottenventilen fastnade i låst läge. Per fick krypa under badkaret och lossa den, vatten forsade ut i hela badrummet. Han kunde dock få den att funka igen.

Nu skulle jag ta ett bad igen, då går det inte att stänga den.

Det blir till att reklamera i morgon. Hoppas det är något man kan byta själv. Annars rörmokare + framkörningsavgift. :(

[bild]
Tråkigt att höra, vi har en likadan bottenventil som fungerat ypperligt.
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Jag kan rapportera att det blev Tapwell. När jag badade i förra veckan gick det inte att tappa ut vattnet, bottenventilen fastnade i låst läge. Per fick krypa under badkaret och lossa den, vatten forsade ut i hela badrummet. Han kunde dock få den att funka igen.

Nu skulle jag ta ett bad igen, då går det inte att stänga den.

Det blir till att reklamera i morgon. Hoppas det är något man kan byta själv. Annars rörmokare + framkörningsavgift. :(

[bild]
Kanske lite sent svar men, bottenventilen på bild är inte gjord för badkar. Måste använda en med förstärkt fjäder om du ska ha popup i badkar.
 
  • Gilla
wifie
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.