Det är väl ungefär den tiden det tar för de fast stationerade väktarna på jobbet att reagera och springa från ena änden av huset till den andra... Jag har svårt att tro att en väktare som befinner sig i en annan del av samhället kan ha den inställelsetiden annat än vid enstaka tillfällen då man råkar vara i närheten.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Om det alltid kommer en väktare inom 3-4 minuter efter att larmet har gått så måste det vara minst en väktare (som kan släppa pågående jobb direkt) inom en radie på max 1,5 km. Det kan bara fungera i större städer.
Som jag sa så förstår jag att det inte är rimligt i alla fall eller var som helst. Just här gäller det områden som kontinuerligt patrulleras av flertalet bilar.
Så i vårat fall är det verkligen optimala förhållanden.
 
@C.Lundin det låter som om det är ett stort industriområde som tex Scania i Södertälje där väktarbolaget är kontrakterat att konstant vara tillgänglig i området så det är inte aktuellt för normala företag och framförallt inte för privatpersoner.
 
Hej

Har aldrig förstått det med fria väktarutryckningar som privat person, som företag/kommun förstår jag (jobbar med säkerhet inom kommun) om man är beroende av väktarutryckningar privat då måste det ju vara något fel, tror inte man har typ inbrott en gång i veckan, ok barn som inte kan, då måste man se till att det fungerar, eller ett skit larm som fellarmar.
Ett bra larm behöver inte ha fria väktarutryckningar.

MrDTS
 
@MrDTS håller med.

I dom närmare tio år som vi har haft larm så har larmet löst ut en enda gång när ingen varit hemma, vi hade åkt hemifrån fem-tio minuter tidigare så vi vände om å kollade vad det var å bytte batteri eftersom enheten tidigare hade larmat för lågt batteri. Misstänker att det var tekniskt fel på något sätt.
 
M MrDTS skrev:
Hej

Har aldrig förstått det med fria väktarutryckningar som privat person, som företag/kommun förstår jag (jobbar med säkerhet inom kommun) om man är beroende av väktarutryckningar privat då måste det ju vara något fel, tror inte man har typ inbrott en gång i veckan, ok barn som inte kan, då måste man se till att det fungerar, eller ett skit larm som fellarmar.
Ett bra larm behöver inte ha fria väktarutryckningar.

MrDTS
Helt sant. I tillägg så omfattas oftast inte handhavandefel (inkl av barn) av fria utryckningar när man läser det finstilta i kontraktet. Dvs om ngn gör fel med larmet så ingår inte fri utryckning.
 
Det är en avbetalning på 12 år med en inbyggd ränta och tillkommande aviaavgift på 39 Slutsumman för larmet blir långt över 30 000 , sen ska du räkna på 99 kr abonnemang i månaden på det x 12x 12 . Finns andra aktörer som Garda alarm som säljer samma visonicalarm där abonnemanget kostar runt 400 kr per år eller Svenska Trygghetslösningar där du köper larmet för 10 000.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.