Min gissning är att Kire är ett palindrom av Erik

/eva
 
Ave Eva! ;)
 
Kallar min sambo för Brummen eller Brum.... så då blir jag Brumman. :)
 
Inget märkvärdigt med mitt

Tynnis = en förkortning av Tynnstedt.
 
Archie...ett gammalt smeknamn från min barndom som jag översatt eftersom det svenska namnet är för kort när man reggar sig.

Och dagens fråga lyder som följer: Vad är mitt smeknamn på svenska ::)
 

Acke så klart!

*Tssss... * Lätt som en plätt!
 
RÄTT!

Klarar du följdfrågorna vinner du en valfri hantverkare i två dagar:

1. Vad heter jag på riktigt?
2. Hur blev det Acke?

;D
 
Aj oj!

Hmm.. på a svarar jag...
Vet inte? Markus=mackan=acke?

B= du hade alltid Veronika i släptåg (och har nu tre barn och hus med den samma) eller en slående rakt snedbena kanske? ;)
 
Oj....det var nära...på båda frågorna!

Magnus-Mange-Mankan- (sen kom min lillebror med sin helt egna tolkning)-Backe ??? - ACKE

jajje5.gif

Veronika hade varit trevligare....kanske. Mittbena.....näää. Leendet....ja ;D

Så nära....

Archie
 
Det lilla arv jag har kvar från norrland: geschwint

geschwint: det gick ju geschwint (snabbt, lätt, smidigt).

Så jag använder geschwint överallt. Dess betydelse på Tyska är ungeför detsamma enligt min fru som är 50% tyska.

 
Mitt nick föddes ut ren desperation. Skulle registrera mig på ett stort forum för många, många år sedan och började med att tänka till för att få ett fint namn. Men det var upptaget. Sen fortsatte det med oändligt många försök tills jag höll på att bli rent skogstokig. Slutade med att jag slumpartat plockade ord jag fick ögonen på och så råkade jag knappa in "framerate" då det stod skrivet på en grafikkortslåda på mitt bord.

Har funderat på att ändra flera gånger eftersom jag inte riktigt vet hur andra tolkar det. :-/
 
Hej, jag kallar mig Iram för det är mitt riktiga namn baklänges. Iram = Mari.

Mvh Iram
 
8) OK, eftersom tråden äntligen verkar ha somnat. Då är det dax för avslöjandets minut. ::)
Mitt namn är: Libommi :surprised:


















Nädå, jag bara skojar. ;D












The winner is:






kire

Immobil kommer som sagt från tyskans Immobilien = fastigheter resp. Immobilienmakler = fastighetsmäklare.
Jag har ett förflutet som fastighetsmäklare här i Sverige. Fann efter några år att försäljning till tyskar var mitt gebit. Sålde under en period även nyproducerade svenska hus till Tyskland (= har alltså varit trägnagare ;D). Halkade därmed in på en annan bransch som jag inte vill göra reklam för här (fast vissa kan redan lista ut vad det är ;)).
Numera har jag som bisyssla att hjälpa vissa svenska mäklare att sälja svenska fastigheter till tyskar.


Om kire Pm:ar eller mailar mig sin adress, så skickar jag en oskrapad trisslott*.

Calle Anka får som tröstpris en tianlott* om han gör sammalunda.




*Fotnot: För vinster över 10 000:- förbehåller jag mig rätten till 10 %! ;D












 
min man heter Mika.

han brukar använda detta nick i olika sammanhang.
av nån anledning som jag inte kan svara på så valdes hans nick när jag skulle regga mig här ist för nåt av mina vanliga. :-/
 
Tja jag heter Anders och mitt efternamn e Edwall så då fick det bli aedwall. Jag har det namnet på mängder utav ställen...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.