Problemet är väl ändock att alla anläggningsjobb ser fina ut första året. Utan underarbete så sker ju som i alla exempel som framkommit. Även referenserna är väl gjorda under innevarande år?

Nej jag kommer alltid i möjligaste mån anlita lokalt förankrade firmor som man kan kolla referenser flera år bakåt!
 
Bigfoot skrev:
Det har stått en del i lokaltidningen om liknande typer som lägger marksten (fast dom var irländare).
Är din av samma virke så gäller det att säga ett stort nej, killarna det stod om i tidningen nöjde sig med ett "jag ska fundera lite på saken" el. dyl. för att anse sig ha en överenskommelse och köra igång.
Det låter som något som hände i Örebro hos en gammal tant, plötsligt är en hel flock engelsmän på garageuppfarten i färd med att bryta upp asfalten, innan någon på skarpen sagt till dom så hade dom börjat sätta sten också :mad:
 
De var hos oss & raggade jobb för ett par veckor sedan. Jag hotade med polis - & bilen gjorde en U-sväng & försvann snabbt!
 
Men ... min granne har anlitad de (norra Stockholm) för några år sen för att asfaltera garage uppfarten.
Och asfalten håller men vi har upptäckt att de lägger betydlig mindre asfalt är man brukar. Alltså, det är inte billig, utan man betalar för vad man får.
 
Lindhardsen skrev:
När de kom till mig, så var det under parollen: "Du betalar inget före att du är 100% nöjd".
Yeah, right..

Tänk på att deras risiga arbete vanligtvis inte kommer märkas förrän tjälen går ur marken nästa vår. Och då kan man glömma allt vad garanti heter. Massor med villaägare har fått erfara detta på ett synnerligen bistert sätt. Murar och stenläggningar med bristfällig eller obefintligt underarbete, asfalterade uppfarter som spricker för att man använt alldeles för kall asfalt och för dåligt underarbete.

Märkligt nog fortsätter deras verksamhet i Sverige trots massiv mediarapportering, troligtvis lockas villaägare av dessa underpriserna och när man väl inser att man blivit lurad finns inget att göra, ingen att ringa till och klaga och ARN kan inget göra för det finns inget företag att anmäla....
 
Vilka pajaser..

Artiklarna säger väl egentligen det enda som behöver sägas..
Massiv och enad bojkott - be dem fara när dom erbjuder sina skitjobb... Om affärerna börjar tryta kanske dem väljer andra destinationer..

Ja jissess.....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.