Kollade 5 olika Blanco produkter.
Samtliga kostade mer på hoopla.pl enn i våre norska (dyra) nettbutikker.

Zerox 500 U kostar 2400 zl = (2400 x 2.15) 5160,- + mva = 6.450,- + frakt från Polen

Pris i Blanco sin norska prisliste kr. 6.136,- inkl. mva.

På till eksempel www.vvskupp.no
kostar Zerox 500 U kr. 5031,- inkl. mva  fraktfritt i Norge. (+ kr. 150,- eksped.gebyr)

Jan
 
Har läst inläggen om granitskivorna med intresse men inte hittat någon uppgift om granitskiveleverantören. Hur hittar jag dem?
 
har du fått dina granitskivor från polen än?? lite nyfiken
 
spliffan skrev:
har du fått dina granitskivor från polen än?? lite nyfiken
Ja, hur gick det?
 
A
grossa skrev:
vi har beställt svart granit från La Polen.... å för oss gick det kanon... Vi är lika nöjda idag som då...

Priset var sjukt bra för oss oxå... sparade typ 50%. Det enda som strulade var leveransen... en vecka försent. Men visst var man på helspänn några veckor.... men det gick bra :)
Jätte mysigt kök! Skulle va kul att få se fler bilder!
 
A
Tack för det! :)
 
Ann-Sofie skrev:
Hej!
Är ny registrerad medlem men har tittat hit med jämna mellanrum ett tag.

Är i slutfasen av en omfattande köksrenovering och har gjort en riktig rysare: beställt granitskivor via mail (scannat ritning och skickat bilder, artikelnr och monteringsmått på diskho & kran) i Polen...

Priset ligger på knappt 1800 SEK/löpmeter på 3 cm tjocklek, 62 cm djup, inkl. "flushfit"-urfräsning för diskho samt utskärning för spishäll. Polerat & impregnerat.
Priset på graniten (Multicolor Red) är ju jättebra och diskho & blandare har granitfirman beställt i Polen till ung. halva priset mot här så besparingen på bara dessa är ca. 5000 SEK.

Tyckte det var en jättebra idé när jag gjorde beställningen för knappt två veckor sedan, nu när leverans närmar jag börjar jag bli osäker... :-/

Någon annan som vågat sig på detta?
Hej

Vad heter företaget som du beställde skivan ifrån ?
Blev det bra ?

Du kan maila mig uppgifter om du har möjlighet

VH

MIke
 
J
Det var 10 år sedan hon beställde :)
 
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
Ja och hon verkar fortfarande inte fått grejerna!? 😝
 
  • Gilla
Caroline543
  • Laddar…
Ser att det är 10 år sedan hon sist var inloggad också så chansen att få svar här är nog tyvärr obefintlig. Du kan prova att skicka ett PM då de går ut som mail till medlemmen också.

Välkommen hit förresten! :)
 
Okidok finns det andra trådar om detta måntro?
 
Jag använde diapol för granitskivor och då fixade de ju med mätning och montering. Sjuk prisskillnad mot köksbutikerna.
De var även galet snabba, både att komma ut och mäta men även med leveransen.
Vi är supernöjda med resultat då allt passade perfekt och de hade fått med alla små detaljer som delfasad kant mot skåp osv. Även passningar i hörn var suverän, trots lite bågiga väggar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.