Absolut, den är väldigt rinnig men klasser bättre än snickerifinish och grunden när det kommer till slagtåligheten. Snickerigrund biter väldigt dåligt. Kan väl hålla med att Aqua inte bör säljas på byggvaruhus då den är svårare att måla med.
 
Jo, rent slagtåligt så är den nog bäst. Brukar måla dörrar och hyllplan med den, och där är det en väsentlig skillnad mot snickerifinishen. Precis som du skriver. Men varför tycker du att Beckers snickerislip är sämre än lackfärgsgrunden?
 
Om du strycker ett hyllplan med snickerislip och sedan målar med aqua färdigt, då håller det inte om du ställer något på hyllplanet. Snickerislip vidhäfter sämre än lackfärgsgrunden. Snickerislip och finish blir en plastig yta medan Aqua-serien blir en mer hård yta. Det är också synligt i kvalité om man jämnför de båda produkterna om man bara ser till grundfärgerna, man ser att Aqua gräver sig ned mycket bättre. Har byggt alla mina möbler i mitt hem och grundade några med snickerislip och fick sedan surt göra om det. Sen om du har en hylla som står anligger mot en vägg då du senare ska ta bort den sitter snickerifinishen på väggen, tack för kaffet. :) hihi

Men...jag hade målar med riktig lackfärg, gör ju inte det till vardags men i mitt eget hem skulle jag måla med lackfärg. Oslagbart!
 
Fick lite tips av målar´n som jag praktiserat hos ett tag att det kan vara en fördel att grunda ett nytt paneltak med alkyd häftgrund sedan en akrylat häftgrund samt en slutfärgav akrylat, givetvis kvistlacka först innan målning.

Våndas lite över typ av slutfärg till mitt paneltak, funderar på nordsjö bindoplast matt 20, vad tror ni om det?

Ska föresten införskaffa en boschspruta som ska få göra jobbet sen :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.