Redigerat:
  • Gilla
altaxis och 7 till
  • Laddar…
R.i.p
Jag sitter tyvärr i samma båt med minfru läkaren säger att det är tre månader kvar. Jag lider med familjen. Men sen kommer man till när barnet blir större och kan läsa den bästa uppskattning som lillen kan få är nog att kunna läsa detta som hans/hennes far har skrivit här på forumet. Känna att "våran Stew" inte gav upp utan kämpade och gav oss andra mycket info hans idéer och tankar. Jag vet inte hur många gånger jag läst denna spalt. Och förundras av hans kämpa glöd. Efter somjag sitter i samma båt fast det är min fru som har cancer. Vi har ett litet barn på 6 år.
Mvh Kim
P.s får jag inte kidnappa en tråd på detta vis så får admin ta bort denna text
 
  • Gilla
Workingclasshero och 22 till
  • Laddar…
Lite sen på bollen men har slängt in ett bidrag jag också. Vi drabbas nästan alla av cancer förr eller senare, antingen själva eller via anhöriga och vänner.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Levde granne med stefan och även om det blev lite fel på slutet så saknar jag han och hans familj, jag själv drabbades av cancer o ramlade in i depression o skit. Ville bara säga i tråden att jag saknar den glada o han som aldrig gav upp... R.I.P Stefan.... Förlåt... //Rickard.
 
  • Gilla
kes0 och 13 till
  • Laddar…
Reqans skrev:
Ville bara säga i tråden att jag saknar den glada o han som aldrig gav upp... R.I.P Stefan.... Förlåt... //Rickard.
Man är inte mer än människa, och man orkar inte hur mycket som helst. Tycker du ska lämna det bakom dig och jag tycker det var fint det du skrev! Respekt till dig!
 
  • Gilla
Workingclasshero och 5 till
  • Laddar…
Reqans skrev:
...jag själv drabbades av cancer o ramlade in i depression o skit. Ville bara säga i tråden att jag saknar den glada o han som aldrig gav upp... R.I.P Stefan.... Förlåt... //Rickard.
Känner igen mig mycket där!
Man halkar ner i ett hål och det är svårt att ta sig upp igen.
Utåt är man kanske en vanlig nyttig samhällsmedborgare,
men inombords så kan det kännas eländigt :(

Personer som Stew, som kan hålla humöret uppe ända till slutet, är guld värda (y)
 
  • Gilla
Workingclasshero och 6 till
  • Laddar…
Nu ligger det några kronor till i fonden, Fuck Cancer.
 
  • Gilla
Reqans och 3 till
  • Laddar…
och nu har jag också bidragit...
 
  • Gilla
Reqans och 5 till
  • Laddar…
D09
Denna tråd dök upp igen och blev påmind om hans kamp och vilket helvete som sjukdomen medför.

Hinner inte snickra så mycket numera men ytterligare en vända till cancerfonden ryms dock.
 
  • Gilla
Reqans och 4 till
  • Laddar…
Försöker hinna med allt, snickra, barn, jobb, sambo, mm.

Just idag tapetserades de sista våderna i kommande "bio-rummet" i vår källare, mitt mål är att vi ska kunna premiärspela Mario Odyssey som släpps om dryga 2v där nere.
Om inte målet klaras, så , vi som är kvar i livet.

Vila i frid Stefan, minnen från din tråd poppar upp nu när detta skrivs och det som fastnat mest är det hemska sjukdomsförloppet. :heart:

Med ytterligare ett bidrag hoppas jag bidra till att det en dag finns ett botemedel mot cancer. :cry:
 
  • Gilla
Reqans och 3 till
  • Laddar…
Tänkte på dig häromdagen Stew när jag satt och funderade på hur jag bäst ska gå vidare med min man cave och huruvida jag ska inreda den som ett biorum eller inte. Gråter en tår när jag tänker på dig och på min mormor, som också gick bort i cancer. Skänkte på nytt via swish, fast bara 200 denna gång.
 
  • Gilla
Reqans och 7 till
  • Laddar…
Mm även jag återvänder regelbundet till stew i tanken. Såväl privat som på jobbet. Hemskt, men på sina sätt även värdefulla och fina minnen.
 
  • Gilla
Reqans och 2 till
  • Laddar…
Ja, det var personligt och fängslande det han delade med oss. På nåt sätt så känns det
att han bidragit till att man själv värderar livet annorlunda.
 
  • Gilla
Reqans och 5 till
  • Laddar…
Är i tankarna att fixa ett biorum i källaren och läser tråden från start. Så otroligt inspirerande bygge Stew gjorde.
 
  • Gilla
Ulf123 och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.