Bra att de inte hittade några tumörer i alla fall.

Hur tar Homer det hela? Med ro, inget lidande som märks från hans sida eller så?
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09 skrev:
Kanske kolla med 11000kr kameran igen ;)
Om inte värmekameran fixar det där får du väl köpa en sån där röntgen också ;)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
thomasx skrev:
Bra att de inte hittade några tumörer i alla fall.

Hur tar Homer det hela? Med ro, inget lidande som märks från hans sida eller så?
Nä, fullt ös som vanligt

Igår o imorses så var han lite extra "social"

Inte kul o vara på sjukan ;)

Enda reflektionen var att han pinka typ 5 min efter jag hämtat han så dom hade nog inte rastat han efter uppvaknandet
 
D09
Nyfniken skrev:
Om inte värmekameran fixar det där får du väl köpa en sån där röntgen också ;)
Ha ha ja, det hade varit en grej o ha hemma ;)

Får kolla i tråden om värmekameror om det går att bygga om kameran ;)
 
D09 skrev:
Får kolla i tråden om värmekameror om det går att bygga om kameran ;)
Det är säkert bara något serienummer som skall ändras :)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Positiv feedback är att vovven mår fint och varit ute hela påsken o busat med ungarna och käkat pinnar

Lika kul har sambons ena kisse inte haft.

ImageUploadedByByggahus.se1398033506.623269.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kan det vara slagsmål eller någon sjukdomsbild, typ skabb, fästing ?

Det är en utekatt och kommer hem varannan dag

om sjukdomsbild så borde detta märkts för 2 dagar sen?
 
Oj.
Kan vara så att han fastnat i något typ taggtråd, det där bör ni hålla rent även om han inte tycker om det.
Jag hade åkt in med det där så fort som möjligt.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Andy78 skrev:
Oj.
Kan vara så att han fastnat i något typ taggtråd, det där bör ni hålla rent även om han inte tycker om det.
Jag hade åkt in med det där så fort som möjligt.
Spekulerade också i taggtråd eller något annat som slitit till.

Sambon sa att kissen haft ett mindre sår på andra sidan som läkte bort för några dar sen och som påminde om detta fast mycket mindre, därav kom även funderingarna på skabb etc men kissen verkar inte ha någon tendens till o klia så då borde det falla bort.

Ser ju brutalt ut, se om vi får tag på någon vet imorgon.

Förmodar att det bara är rent vatten som man ska badda med?
 
Något antiseptiskt är nog bra, jag har en flaska Jodopax till mina djur. Svider inte och de blir inte dåliga ifall de lyckas slicka i sig resterna. Bra att ha hemma för alla djurägare.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Det kan även vara katten själv som orsakat detta pga klåda i någon form.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Hemmakatten
Ser ut som ett fukteksem. Om det är det så kommer ni se i morgon att det är större (ev. mycket större). I så fall krävs veterinär, att man rakar bort allt hår (och förmodligen måste ge katten något lugnande), ger antibiotika och sen en tratt till katten. Numera finns mjuka halskragar som har en "inenrslang" som man blåser upp. Västra Götaland står att du bor i, ett stort disktrikt, men har du nära till Blå Stjärnans Djursjukhus i Göteborg så skulle jag definitivt åka dit i morgon om det inte blivit bättre. OCH, håll katten inne nu under natten. Risken är annars att katten går och gömmer sig i nån håla för att den har ont (och dör) eftersom de är dummare än hundar som kommer hem om de har ont.
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
ullberg
Ett sånt stort öppet sår hade vår katt förra året, först ett litet och sen ett större, kanske i storlek med det din katt har. Eftersom vi är ganska ovana kattägare* kändes det väldigt jobbigt och när det stora såret kom åkte vi till veterinären (och fick då lära oss den hårda vägen att vår katt inte alls gillar att åka bil, vi hade testat buren löst men i rullande bil var något helt annat).

Veterinären tittade lite, frågade efter några orsaker (vilka jag inte minns), gav sedan en kortisonspruta och skickade hem oss. Vi skulle återkomma om det inte blev bättre. En eller två dagar senare började såret läka och vi fick aldrig anledning att åka tillbaka.

/U

*(det är i ärlighetens namn inte ens vår katt utan helt enkelt en som bestämt sig för att det är roligare hos oss än hos dess rätta ägare, och denne verkar inte allt för intresserad att få tillbaka katten när vi berättade om vår nya inneboende)
 
Redigerat:
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Hemmakatten
Ska väl tillägga till mitt förra inlägg om att katter är dummare än hundar. Det är de förstås inte i helhet, men eftersom hunden är ett flockdjur och katten ett rovdjur så beter de sig olika när de är dåliga. Vi har både hund och katt och gillar bådas olika egenskaper.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Hej alla

Har haft fullt upp och inte kunnat svara, tackar för alla tips =) Kissen har tid hos vet imorgon, bättre sent än aldrig.

Förstår vad du menar hemmakatten, man vill ju att kissen ( mänskligt sunt förnuft ) ska hem och säga till att dom är skadade, men istället drar sig undan och gömmer sig. Eller så vet dom att dom ska till vet. och gömmer sig ; )

En katt vi hade när jag var liten insåg direkt när kattburen kom fram att det var den där vet. som man skulle besöka och försökte fly fältet direkt. Tills den dagen den var riktigt illa, då gick han självmant in i buren =(

ang sambons kisse så spekulerade vi i ringorm, hoppas vet. listar ut vad det är.

Just nu så har hon fått en tratt som sambon hade sen tidigare så hon kommer inte åt om hon vill klia o så.
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
D09
Fukteksem var det om jag inte minns/hörde fel

Så en spruta, penicillin och salva så ska kissen bli som ny :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.