E
Skrivet av: LasseVbg

Roger: "Har du sett skeftnyckeln?"
Roy: "Nä, den har jag slängt"

Helt korrekt agerande.
 
E
Skrivet av: amatörsnickarn

bra tips, saknar dock kobenet som är ett måste rent generellt som t ex vid injustering av diverse saker som ska monteras eller för den delen när saker ska bort.
 
E
Skrivet av: PH Lundblom

Som jag nog nämnt i tidigare kommentar så tycker jag det finns ett antal verktyg till som man bör komplettera med när man står inför renoveringsarbete eller andra husprojekt. Min tanke med listan ovan var att presentera en grunduppsättning som bara "måste" finnas i huset.
 
E
Skrivet av: Helmut Maripuu

Borrhammaren känner jag igen har köpt två sådana på Jula. I den första rasade chucken sönder. Den andar fick jag problem med eftersom borren fastnade. Andra gången borren fastnade kände jag att det inte var något drag i borren. Därefter började den fastna vid minsta belastning. När jag skruvade isär maskinen visade det sig att ett fjäderbelastat kugghjul var helt utsliten. Några drag med en fil över kuggarna visade att det bara var mjukjärn i kuggarna. Så köp inte den maskinen.
 
E
Skrivet av: Peter

Kan ni säga vilken av de fördiga verktygslådor med verktyg inkluderat som är bäst på marknaden? Alltså helt vanlig till bra pris.
 
E
Skrivet av: Pilla58

Helmut:Jag är helnöjd med min Julaborr! Byggde carport i somras och borrade hål till stolpskor 30 cm ner i 15 plintar, fungerade hur bra som helst.
 
Ang borrhammaren så har jag en från Jula som liknar den på bilden. Den slår alldeles för hårt! På jobbet har dom batterimaskiner (bosch, hilti, milwaukee) som lätt hanterar 6 mm SDS-borr, men denna, den studsar baklänges! Det fick bli tjutande slagborrmaskin till lampetterna.
 
  • Gilla
HerrSvedin
  • Laddar…
G
en multimer är ett verktyg/ mätinstrument jag skulle rekommendera ii ett tidigt stadie. kolla om en säkring är hel osv är alltid bra att kunna göra.
 
Jag saknar tvingar (om det nu räknas som verktyg).
Vet inte hur många gånger jag haft hjälp av en tving!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.