Jag föredrar också att sätta dosor, gärna 1,5 modellen så man kan ha ett lågt uttag. Sedan har jag även dragit rör i väggarna för att sätta hörndosor då kunden föredragit detta. I ett kök med mörkt kakel satte jag en grafitgrå låda med vitt utrag/ram vilket blev effektfullt.
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Många svar som jag som TS är tacksam för, jag kommer att riva ner och bygga upp väggen med nya OSB och Gipsskivor så det är inget problem egentligen att sätta in dosor på väggen. Anledningen till att jag ställde frågan är hur upplevs dessa utanpåliggande vinkeldosor av er som har/sett sådana på plats.

För mig så kan jag tänka mig att det kan se bättre ut med en sådan i vinkel än vita minst lika synliga uttag på väggen. Sedan blir kaklingen, eller de marmorplattor vi tänkt sätta upp enklare.
 
Som jag skrev tidigare så tycker jag hörnboxarna är både snygga och praktiska (mycket lättare att kakla tex!) men det finns en nackdel!
När du sen kopplar in dina grejer, typ kaffebryggare,brödrost e.d så kommer du få en sladd som alltid hänger framför kaklet!
Så om du ändå ska riva ner och vet att nånting ska placeras permanent så är mitt tips att fälla in en dosa tex bakom kaffebryggaren.
Lycka till! :)
 
ImageUploadedByByggahus.se1399115574.895182.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Att ingen har lagt upp några bilder på hörnbox, måste åtgärdas.
ImageUploadedByByggahus.se1399115638.450166.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Som ni ser på bilden syns inte hörnboxen när man rör sig i köket.
 
Har både och. Hade jag gjort köket från början i lgh så hade jag bara satt hörnboxar. Mycket snyggare att ha ett rent kakel utan eluttag och krusiduller!
 
Det är lite så jag tänker, att ha ett helt "rent" kakel för infällda uttag syns ju också.
 
Här kommer ett par bilder,
Tycker det är praktiskt när man torkar av kaklet och inte har några uttag i vägen!

IMG_1163.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_1164.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag är helnöjd,
De syns inte när man står i köket.
det enda negativa är väl att man måste böja sej för att se när man sätter i stickproppen.
 
IMG_1390.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag har satt vanliga utanpåliggande uttag under skåpen. Kommer ha en list uder skåpet i framkant så uttagen kommer inte att synas sen.
 
ja73 skrev:
[bild]

Jag har satt vanliga utanpåliggande uttag under skåpen. Kommer ha en list uder skåpet i framkant så uttagen kommer inte att synas sen.
Nackdelen med dessa kontra hörnboxarna är ju att man får böja sig mer för att se var de sitter när man ska plugga in något.
 
Jag valde själv silvriga boxar i mitt kök. :)

20140504_080139.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

20140504_080247.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Ivar83
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.