M -MH- skrev:
Hur lång räckvidd behöver du? Min går ca 12 mil om man kör landsväg, kortare på motorväg.
För det mesta räcker det gott men någon dag i veckan är jag längre bort och behöver 40-50 mils räckvidd. Har behov av en bil i storlek Vito/transporter. Trist att ingen tillverkare ännu har någon lösning. VW har en prototyp som påminner om en gammal VWbuss som kanske kommer i tillverkning. Borde vara en stor marknad. Alla servicebilar, småföretagare, hantverkare. Det är länge sen det var "coolt" att åka stor amerikansk van :sleep:
 
Jag har en e-nv200, snäppet större än partner/berlingo men den är mindre än transporter.

Det är transportbilar på väg, men det finns inga nu där det är vettigt att köra 40-50 mil. Det går att snabbladda, men effektiv snitthastighet sjunker då till ca 60 km/h, och det funkar ju då och då men varje vecka...
 
  • Gilla
Ljus
  • Laddar…
Jag trodde att kanske någon hade provat att ladda sin Nissan Leaf med ett litet bärbart bensindrivet elverk, och kunde uttala sig. Och då använt Nissan Leafs medföljande laddkabel (den med tegelstenen på), som inte går att ställa in någon ström på utan kan ta upp till 10 A på en fas 230 V. Blir man stående med tomt batteri då går det inte att bogsera bilen, utan den måste bärgas.
 
Om man läser runt på engelska forum finns det de som laddat från tex ett Honda eu20i aggregat, de finns de som bogserat bilen, och de finns de som bogsert bilen med växelväljaren i läge B för att ladda batterierna. :)
 
Ja, egentligen borde det gå att bogsera en Nissan Leaf efter en dragbil. Då klart ha tändingen tillslagen på Nissan Leafen. Leafen kan ju inte veta om den rullar nerför en backe och återvinner energi eller om den bogseras på plan väg och återvinner energi. Det borde alltså gå att ladda den genom att bogsera den efter dragbil. Omständligt ja, men borde gå. Jag har inte sett om Nissan Leaf har någon krok i fronten som man kan fästa en bogserlina i, har den det?
 
Redigerat:
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.