A
P pelkon skrev:
Ingen värmepump.
Vanlig Kondenstumlare
Ju mer jag kollar ju mer övertygad om att det är kretskortet blir jag.
det är ju mest likt ett intermittent fel och då ligger dessa synnerligen undermåliga kretskort illa till
 
electroluxaren skrev:
Ju mer jag kollar ju mer övertygad om att det är kretskortet blir jag.
det är ju mest likt ett intermittent fel och då ligger dessa synnerligen undermåliga kretskort illa till
Inte orimligt i mitt fall, när det blir varmt så expanderar metallen.
 
Tack.
Då blir mitt beslut lättare.
Blir en ny maskin.
 
P pelkon skrev:
Vår Kondenstumlare visar fel E60 och E63.
Har rensat filter, kondensor och även rengjort värmepaketet som dock inte var dammigt.
Tvätten hinner bli varm innan felet uppstår.

Någon som har tips på vad som kan vara fel?
Hej
Gammal tråd men skriver ändå. Jag hade samma problem och i mitt fall så var det ett relä på kretskortet som hakade upp sej ibland. Detta gjorde att tumlaren då och då blev överhettad. Tog loss kretskortet och mätte på alla reläer, upptäckte då att ett fortfarande ledde ström. Hittade ett liknande relä på nätet och lödde in det. Har fungerat klockrent nu i över ett år. Vill man inte ge sej på det själv så finns det säkert nån firma som lagar kretskort. Köpa ett nytt var rätt så dyrt om jag minns rätt. Hoppas att det löste sej för dej med.
 
A
M Maverick88 skrev:
Hej
Gammal tråd men skriver ändå. Jag hade samma problem och i mitt fall så var det ett relä på kretskortet som hakade upp sej ibland. Detta gjorde att tumlaren då och då blev överhettad. Tog loss kretskortet och mätte på alla reläer, upptäckte då att ett fortfarande ledde ström. Hittade ett liknande relä på nätet och lödde in det. Har fungerat klockrent nu i över ett år. Vill man inte ge sej på det själv så finns det säkert nån firma som lagar kretskort. Köpa ett nytt var rätt så dyrt om jag minns rätt. Hoppas att det löste sej för dej med.
jo dessa kinesiska reläer brukar göra så
 
Vår tumlare ger fortfarande (3+ år senare än felet uppkom) felkoden då och då, men bara när tvätten redan är torr.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.