G guggen skrev:
Du kan se vad tex hager grejer kostar på eldirekt eller elbutik på nätet, räkna med att en seriös elektriker lägger på lite (30-40%?) på dessa priser.
Kan flika in att när jag hade elektriker på besök förra året så fakturerade de lägre pris på dvärgbrytare, jordfelsbrytare, etc än vad jag hade betalt på t.ex. elbutik.se. d.v.s. elektrikern hade bättre pris! Kan tillägga att jag inte ringde runt till mass olika firmor för att få in offer. Utan det var den första som jag efter snabb googling tyckte verkade vettigast. Så tro det eller ej, det finns elektriker som är ärliga och fakturerad vettigt! T.ex. 645kr för Hager 3pol 25A QC (MCS325).
 
  • Gilla
guggen
  • Laddar…
B
Motsvarande hagerskåp ligger ju på 1629 från eldirekt. Jag hade ju valt hager alla dagar i veckan med den lilla prisskillnaden. Om inte annat bara för att det ser hemmapulat ut.

Har egentligen väldigt begränsad erfarenhet av rutab, men i källaren hade jag en jfb från rutab där testknappen slutade att fungera (lite oklart om jfb funkade ok...). Men det är ju en anekdot, alla företag får ju måndagsexemplar. Kanske hade jag bara otur.

I övrigt så har jag mest dålig erfarenhet av diverse eluttag och lampknappar från "anslut" från jula. Där tycker jag överlag att känslan i materialet plus anslutningar känns sämre än andra märken, så jag undviker dem helt enkelt. Är oftast lite skillnad mot eldirekt eller andra nätbutiker i alla fall.
 
  • Gilla
guggen och 1 till
  • Laddar…
Ja alltså skiljer det 5-600 så funderar jag inte
 
  • Gilla
guggen och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.